برخی هدفمند در فضای مجازی وقوع بلایای طبیعی را بستری برای القای ناکارآمدی نظام و سلب اعتماد مردم قرار داده‌اند

به گزارش غرب ایران  آیت الله حبیب‌الله شعبانینماینده ولی فقیه در استان همدان در خبطه های نماز جمعه ضمن دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی اظهار داشت : افرادی که به دور از عملگرایی آرزوهای طولانی، غیر واقعی و خواسته‌های مبتنی بر توهمات داشته باشند، عادت به زیاد حرف زدن داشته باشند حکمت از قلب آنها برداشته شود و با شهوت‌های نفس عبرت‌بینی خود را کور کنند بویی از عقلانیت نبرده‌اند.

وی با اشاره به در پیش بودن سالروز شهادت حضرت موسی‌بن‌جعفر(ع) از ایثارگر و صبر ایشان برای ماندگاری دین اسلام و مکتب تشیع سخن به میان آورد و گفت: این امام همام از همان لحظه اول زندانی شدن، سجده شکر به جای آوردند و فرمودند «خدا را برای این خلوت راز و نیاز شکر می‌کنم» ولی آن قدر به حضرت سخت گرفتند و با شکنجه‌های جسمی و روانی عرصه را بر ایشان سخت کردند که دیگر در سجده‌هایشان مرگ خود را از خدا می‌خواستند.

نماینده ولی فقیه در همدان در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به بلایای طبیعی و وقوع سیل در کشور گفت: این موضوع از این منظر که شاهد یکدلی، وحدت، انسجام و بسیج همگانی مردم برای کمک به سیل‌زدگان هستیم بسیار حائز اهمیت است.

امام جمعه همدان با بیان اینکه باید این جلوه‌های مهربانی و همراهی را پررنگ‌تر کرد، از کمک مردم استان همدان نیز بسیار تشکر کرد و ادامه داد: اعزام تیم پزشکی و گروهی از بسیج سازندگی از استان همدان به مناطق سیل‌زده به علاوه کمک ۹۰ میلیون تومانی مردم و کمک ۵۰ میلیون تومانی استاندار برای خرید وسایل مورد نیاز را باید نمادی از دغدغه‌مندی مردم دانست.

وی با اشاره به استقرار ۲۷ پایگاه هلال احمر برای جمع‌آوری کمک‌های مردمی از فعالیت گروه‌های جهادی، دانشجویی و تشکل‌های مختلف نیز تقدیر کرد و گفت: تا به امروز هشت محموله کمک‌های مردمی توسط هلال احمر به مناطق سیل‌زده ارسال شده است.

وی در ادامه با بیان اینکه برخی هدفمند در فضای مجازی وقوع بلایای طبیعی را بستری برای القای ناکارآمدی نظام و سلب اعتماد مردم قرار داده‌اند گفت: این افراد عامدانه فضا را طوری نشان می‌دهند که در ایران خبری از مدیریت نیست اما در کشورهای دیگر همه مسائل در بهترین حالت ممکن مدیریت می‌شود.

امام جمعه همدان با اشاره به وقوع سیل ۲۰۱۸ در ژاپن با ۲۰۰ کشته و سیل آمریکا در سال ۲۰۱۷ با ۵۰ فوتی افزود: این دو کشور تنها نمونه‌هایی از تلفات وقوع سیل است.

وی با بیان اینکه وقوع بلایای طبیعی در هر کشوری خسارت و تلفات خود را بر جای می‌گذارد گفت: البته ما منکر ضعف مدیریت در برخی مسائل نیستیم اما مسئله اینجاست این کشورها که قبله آمال برخی غرب‌گرایان شده‌اند هم درگیر تلفات و خسارات بلایای طبیعی شده‌اند.

شعبانی‌موثقی با گله‌مندی در بحث مدیریت فضای مجازی افزود: چرا باید خدمات بزرگی که در این کشور از سوی مردم و نیروهای انقلابی به مردم سیل‌زده می‌شود دیده نشود؟

وی با بیان اینکه برخی هدفمند دنبال کمرنگ نشان دادن این اتفاقات و یا به حاشیه بردن آن هستند گفت: باید مراقب این دسیسه‌ها بود.

امام جمعه همدان در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه اخیراً نیز برخی این طور القا می‌کنند که سر دادن شعار «مرگ بر آمریکا» علت وقوع سیل است! اظهار کرد: آنهایی که این حرف‌ها را می‌زنند کاش کمی واقع‌بینانه تحلیل کنند و صحبت کنند.

وی شعار «مرگ بر آمریکا» را یک شعار اعتقادی و به معنای مبارزه با تعدی‌گری و فرعون‌های زمان دانست و تأکید کرد: ما در این شعار مشکلی با مردم آمریکا نداریم کمااینکه ممکن است مردمی در آمریکا باشند که مستضعف باشند و یا کسانی در کشورهای اسلامی داشته باشیم که مستکبر باشند که این شعار شامل حال گروه اول نمی‌شود اما شامل حال گروه دوم چرا.

شعبانی افزود: شعار «مرگ بر آمریکا» مساوی است با استکبارستیزی و نوک پیکان آن به سمت آمریکا، انگلیس، عربستان سعودی و هر کشور متجاوز و مستکبری می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه برخی سیل اخیر را به گنهکار بودن مردم منطقه ربط می‌دهند که این هم اشتباه است گفت: البته بنده منکر تأثیر سوء گناه نیستیم اما علت تامه وقوع بلایا و یا تنها عامل ایجاد آنها گناه نیست.

امام جمعه همدان با بیان اینکه اگر مدیریت درستی داشته باشیم تلفات بلایای طبیعی بسیار کاهش می‌یابد و مشکلات کمتر می‌شود افزود: باید در انتقال مباحث از افراط و تفریط دوری کرده و با تدبر و تفکر اقدام کرد.

وی با اشاره به اشغال بلندی‌های جولان توسط رژیم صهیونیستی و به رسمیت شناختن این اقدام از سوی ترامپ، رئیس جمهور آمریکا را فردی بی‌مغز خطاب کرد و گفت: این اتفاق در ۵۲ سال اخیر بی‌سابقه بوده که البته موضوع به انتخابات ۲۰ فروردین نخست وزیری نتانیاهو و حمایت از آن برای کسب رأی در دوره‌ بعدی برمی‌گردد.

شعبانی‌ در پایان با تأکید بر اینکه ما معتقدیم این گونه مسائل سقوط رژیم صهیونیستی را سرعت خواهد بخشید گفت: آنهایی که یک روزی مخالف حمایت از نیروهای مقاومت در منطقه بودند با این اقدام اخیر رژیم صهیونیستی و آمریکا متوجه شدند که اقدام ایران اسلامی درست بود.

انتهای پیام/م م

درباره‌ی خبرنگار1

همچنین ببینید

دیدار کارگران با رهبر انقلاب

غرب ایران - رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار هزاران نفر از کارگران، با بیان نقش کلیدی جامعه کارگری در جهش تولید و بهبود وضع اقتصادی کشور، به تبیین وظایف مسئولان برای حل مشکلات قشرِ قانع و نجیب کارگر پرداختند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *