گروه مهندسی سپاه همدان در منطقه گومیشان مستقر شدند

به گزارش غرب ایران سردار مهدی فرجی،جانشین فرمانده سپاه همدان از ارسال دومین محموله کمک‌های مردمی استان همدان به منطقه سیل زده گومیشان خبر داد و اظهار داشت: با توجه به استقرار نیروهای استان همدان در منطقه، اقلام ضروری مردم سیل زده تهیه شده و صبح امروز ارسال شد.

وی افزود: این محموله شامل اقلام ضروری، ۱۵ هزار گونی پلاستیکی، هزار بیل و کلنگ، بیش از ۲۵۰ جفت چکمه، چراغ قوه ضد آب، دارو، مواد شوینده، ۲۰  هزار قرص نان  و دیگر مواد خوراکی بود.

جانشین فرمانده سپاه همدان با اعلام اینکه یک تیم کارشناسی از بسیج سازندگی همدان در منطقه گومیشان مستقر شده است، عنوان کرد: به دلیل مشارکت مردم منطقه فعلا نیازی به اعزام نیروی انسانی وجود ندارد و گروه مهندسی نیز در حال ارائه خدمات آبی- خاکی برای خروج سیل از شهر هستند.

وی با بیان اینکه  کنترل آب‌های روان در منطقه در حال انجام انجام است، ابراز کرد: یک تیم ۱۲ نفره از استان همدان در منطقه مستقر شده و به زودی یک گروه پزشکی نیز  به همراه آمبولانس، تجهیزات و دارو به منطقه اعزام می‌شوند تا پاسخگوی نیاز پزشکی مردم در سطح عمومی باشند.

فرجی اعلام کرد: در حال حاضر مهمترین اقلام مورد نیاز مردم منطقه شامل آب معدنی، کنسرو، پوشاک مناسب و گرم و لوازم بهداشتی بوده که با مشارکت مردم در حال جمع آوری و ارسال به منطقه است.

 

فرمانده سپاه ناحیه همدان نیز با اشاره به درخواست‌های مکرر مردم به ویژه جوانان برای اعزام به منطقه سیل‌زده و خدمت‌رسانی اظهار داشت: فعلا ما در منطقه در حال ارزیابی  و مدیریت آب‌های روان هستیم تا خسارت بیشتری به منطقه وارد نشود به همین دلیل فعلا برنامه اعزام نیروی انسانی در دستور کار نیست.

وی با اشاره به اینکه به دلیل حجم بالای آب در منطقه تردد به وسیله قایق انجام می‌شود به همین دلیل باید متناسب با نیاز منطقه نیرو اعزام شود، گفت: علاوه بر نیاز منطقه به پنج قلم کالای ضروری  شامل گونی پلاستیکی، چکمه، بیل، کلنگ و چراغ قوه از مردم می‌خواهیم کمک‌های نقدی خود را به  شماره حساب ۵۱۵۱۸۱۸۰۸۶۰۱۱ بانک سپه به نام حوادث غیرمترقبه سازمان بسیج و شماره حساب ۱-۱۱۵۰۴۵۴۵-۳۵-۳۸۱۰ بانک انصار حوادث غیرمترقبه سپاه انصارالحسین(ع) واریز کنند.

بقایی با تاکید براینکه مهمترین وظیفه در شرایط کنونی منطقه خروج سیل از شهر و ممانعت از ورود دیگر آب‌های روان به منطقه گومیشان است افزود:  پس از انجام این کار مهم اقدامات عمرانی، فرهنگی، بهداشتی و دیگر کارها شروع می‌شود.

انتهای پیام/م م

درباره‌ی خبرنگار1

همچنین ببینید

آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری از فردا

غرب ایران - راه آهن جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد: پیش فروش بلیت قطارهای مسافری بازه زمانی ۱۸ تا ۳۱ فروردین از روز پنجشنبه ۹ فروردین ماه آغاز می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *