برگزاری مجالس عزاداری ایام محرم در سه هزار نقطه

به گزارش غرب ایران حجت الاسلام محمدهادی نظیری گفت: مراسم ماه محرم در فضای باز بدون محدودیت و در فضا‌های بسته  براساس نوع رنگ بندی منطقه و شیوه نامه های ابلاغی برگزار می‌شود.

او گفت: در شهر‌های با وضع قرمز از ۳۰ درصد فضا‌های سرپوشیده برای حضور افراد در برگزاری مجالس عزاداری استفاده می‌شود.  این میزان در مناطق با وضع نارنجی ۴۰ درصد و در مناطق با شرایط زرد کرونایی  ۷۰ درصد تعیین و ابلاغ شده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی همدان افزود: در مناطق دارای وضع آبی محدودیتی برای برگزاری تجمع و آیین‌های ماه محرم در فضا‌های سرپوشیده وجود ندارد.

حجت الاسلام نظیری گفت: در تهیه و پخت نذورات نیز براساس شیوه نامه ها، بر توزیع موادغذایی نذری بسته بندی و بهداشتی تاکید شده است و بر روند اجرای آن نظارت می‌شود.

او با اشاره به اعزام ۳۰۰ روحانی مبلّغ همزمان با ماه محرم به شهر‌های مختلف استان همدان افزود: تبیین اهداف و آرمان‌های قیام امام حسین (ع)، توجه به مباحث اصلی در مجالس عزاداری و تشریح مبانی اصیل دینی و اسلامی از جمله ماموریت‌های اصلی مبلغین اعزامی است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی همدان گفت: طرح ملی رویداد «دختران حاج قاسم» در راستای اجرای موضوع مهم جهاد تبیین در فضای جامعه همزمان با ایام ماه محرم در این استان اجرا می‌شود که برگزاری طرح مشابه برای پسران نیز پیش بینی شده است.

حجت الاسلام نظیری با اشاره به اینکه آیین‌های ویژه ماه محرم با هدف تبیین قیام امام حسین (ع) برای همگان به ویژه نسل جوان و نوجوان برگزار می‌شود، تاکید کرد: هیات‌های مذهبی باید در برگزاری این مجالس به مفهوم و ارزش‌های واقعی قیام این امام همام توجه کنند.

در استان همدان سه هزار هیات مذهبی فعال است  که ۲ هزار و ۲۰۰ هیات از این تعداد در سامانه بیرق تبلیغات اسلامی ثبت شده است.

 

انتهای پیام/م م

درباره‌ی خبرنگار1

همچنین ببینید

دیدار تیم ملی والیبال دانش‌آموزی ایران با رهبر انقلاب

غرب ایران - تیم ملی والیبال دانش‌آموزی ایران که به تازگی قهرمان رقابت‌های ‌والیبال دانش‌آموزان جهان در صربستان شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *