میزان استفاده از ماسک در اماکن عمومی استان همدان به ۳۳ درصد کاهش یافت

به گزارش غرب ایران لیدا رفعتی،  فزود: هیچیک از مراجعه کنندگان به ورزشگاه، مراکز تفریحی، شهربازی و پایانه های مسافربری درون شهری از ماسک برای محافظت از خود در برابر کرونا استفاده نمی کنند.

وی خاطرنشان کرد: همچنین کمترین میزان استفاده از ماسک مربوط به استخرهای شنا و پایانه های مسافربری برون شهری با ۱۳ درصد، تالارهای پذیرایی ۱۸ درصد و مراکز ورزشی با ۲۶ درصد است.

مدیر سلامت محیط و کار معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان گفت: همچنین میزان رعایت فاصله گذاری فیزیکی نیز در استان روند کاهشی دارد به گونه ای که در نتیجه سه هزار و ۴۰۴ مورد بازرسی از واحدها و اماکن عمومی و خدماتی در یک هفته گذشته، میزان رعایت این پروتکل بهداشتی ۳۳ درصد ثبت شده است.

رفعتی افزود: سه هزار و ۴۰۴ مورد بازرسی از واحدهای صنفی استان همدان در یک هفته گذشته انجام شده است که در ۲ هزار و ۲۹۳ واحد معادل ۶۷ درصد بهداشت فردی رعایت شده است و ۸۵ درصد واحدها نیز مجهز به تهویه مناسب هوا بودند.

وی اظهار داشت: ۷۶۱ واحد صنفی و خدماتی استان در یک هفته گذشته به علت رعایت نکردن پروتکل های بهداشتی به مرجع قضایی معرفی شدند همچنین در این مدت ۴۹ واحد صنفی و خدماتی به علت تخلفات بهداشتی تعطیل و پلمب شدند.

براساس اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، از مجموع ۱۰ شهرستان استان همدان  سه شهرستان شمالی کبودرآهنگ، رزن و درگزین در وضعیت قرمز، همدان و فامنین نارنجی، شهرستان های بهار، اسدآباد، ملایر و نهاوند در وضعیت زرد و تویسرکان در وضعیت آبی قرار دارد.

انتهای پیام/م م

درباره‌ی خبرنگار1

همچنین ببینید

دیدار تیم ملی والیبال دانش‌آموزی ایران با رهبر انقلاب

غرب ایران - تیم ملی والیبال دانش‌آموزی ایران که به تازگی قهرمان رقابت‌های ‌والیبال دانش‌آموزان جهان در صربستان شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *