واحد شماره یک نیروگاه برق شهید مفتح به شبکه سراسری متصل شد

به گزارش پایگاه خبری غرب ایران ؛«پژمان اختری» افزود: واحد شماره یک نیروگاه برق شهید مفتح با ظرفیت تولید نامی ۲۵۰ مگاوات از مدتی پیش به منظور تعمیرات اساسی از مدار تولید خارج شد.

وی اظهار داشت: تعمیرات واحد شماره یک نیروگاه شهید مفتح، آخرین برنامه تعمیراتی این مجموعه قبل از پیک تابستان امسال است و این نیروگاه آمادگی صددرصدی تولید پایدار و حداکثری انرژی در پیک تابستان را دارد.

اختری افزود: دمونتاژ و مونتاژ توربو ژنراتور، بازدید یاتاقان ها و ولوهای اصلی توربین، سند بلاست و لاینینگ خطوط ۱۸٠٠ انتقال آب، خنک کاری برج تر، پمپ ها و تجهیزات برج خشک از مهم ترین اقداماتی است که بر روی این واحد انجام شد.

وی ادامه داد: بازسازی داکت های دود و ایر هیتر و اورهال پمپ‌ها، موتورها و فن های اصلی واحد از دیگر اقدامات مرتبط با تعمیرات اساسی واحد شماره یک نیروگاه برق شهید مفتح است.

معاون تولید نیروگاه برق شهید مفتح همدان تصریح کرد: این بیست و یکمین دوره تعمیرات اساسی در واحدهای نیروگاه بود که با همت و تلاش کارکنان نیروگاه و مشارکت پیمانکاران داخلی در زمان مقرر اجرا و به شبکه سراسری متصل شد.

وی اظهار داشت: تعمیرات دوره ای سایر واحدهای این مجموعه با هدف رفع نواقص موجود انجام خواهد گرفت تا هر چهار واحد نیروگاه با حداکثر توان وارد پیک مصرف تابستان شود.

اختری خاطرنشان کرد: نیروگاه برق شهید مفتح همدان چهار واحد با ظرفیت هر کدام ۲۵۰ مگاوات برق دارد و در مجموع با توان تولید یک هزار مگاوات برق از مهمترین نیروگاه های کشور محسوب می شود.

وی اظهار داشت: عملیات تعمیرات دوره ای و اساسی واحدهای تولید برق این نیروگاه از چند ماه پیش آغاز شد و به صورت دوره ای هر چهار واحد این نیروگاه تعمیر اساسی می شود.

معاون تولید نیروگاه برق شهید مفتح همدان با اشاره به اینکه امسال به خاطر کمبود بارش‌ها، مشکلاتی در تامین برق به وجود آمد، گفت: همچنان انتظار داریم مشترکان استان، با مصرف بهینه ما را در ارایه خدمات یاری کنند.

نیروگاه حرارتی شهید مفتح همدان از چهار واحد بخار ۲۵٠ مگاواتی تشکیل شده که با عمر بیش از ۲۸ سال نزدیک به ۲ درصد از برق کشور را تأمین می کند، این نیروگاه با ظرفیت تولید هزار مگاوات در دشت کبودراهنگ(کیلومتر ۴۵ جاده همدان – تهران)، قرار دارد.

انتهای پیام/ف

درباره‌ی خبرنگار3

همچنین ببینید

مصوبات سفر رهبری در کردستان ۱۰۰ درصد متحقق شد

غرب ایران - رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کردستان گفت: اجرای هزار و ۲۵۷ پروژه مصوب سفر رهبر معظم انقلاب در استان ۱۰۰ درصد تحقق پیدا کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *