با همکاری مردم و خیرین ۲۷۵ زندانی جرائم غیر عمد در همدان آزاد شدند

به گزارش پایگاه خبری غرب ایران ؛ یدالله روحانی منش اظهار کرد: در سال گذشته این ستاد با همکاری مردم و خیرین موفق به آزادسازی ۲۷۵ زندانی جرائم غیر عمد شدند.

وی با بیان اینکه مجموع بدهی این افراد بیش از ۷۱ میلیارد تومان برآورد شده است، افزود: از مجموع افرادی که در سال گذشته توسط ستاد دیه آزادسازی شدند ۸ نفر به علت دیه، ۱۷۵ نفر به علت محکومیت مالی، ۶۲ نفر به علت مهریه و ۲۹ نفر به علت نفقه زندانی شده بودند.

مدیر عامل ستاد دیه استان همدان گفت: از ۲۷۵ نفری که آزادشدند ۱۱ نفر خانم و ۲۶۴ نفر نیز آقا بودند.

وی اضافه کرد: ۲۹ درصد از مجموع ۷۱ میلیارد تومان بدهی این افراد گذشت از شکات بوده، ۶۵ درصد اعصار به تقسیط توسط قضات انجام گرفته و مابقی نیز از طریق کمک های بلاعوض خیرین و ستاد دیه تامین شده است.

روحانی منش تصریح کرد: در حال حاضر بیش از ۲۰۰ زندانی جرائم غیر عمد در استان وجود دارد که طرح گلریزان ویژه ماه مبارک رمضان برای آنها اجرا خواهد شد.

وی یادآور شد: ۱۲۸ میلیارد و ۳۴۴ میلیون ریال از مبلغ بدهی این افراد به علت اخذ گذشت رضایتمندانه از شکات توسط ستاد دیه تامین شد.

روحانی منش با اشاره به اینکه بیش از ۲۰ میلیارد و ۲۷۹ میلیون ریال از بدهی مددجویان توسط نقدینگی خود مددجو تامین اعتبار شد، اظهار کرد: بیش از ۴۶۰ میلیارد و ۱۴۸ میلیون ریال نیز اعسار به تقسیط انجام گرفت.

وی یادآور شد: مبلغ کمک پرداختی جهت پرونده های مالی و دیه بیش از ۵۳ میلیارد و ۵۷۶ میلیون ریال بوده است، مبلغ وام  اخذ شده از بانک های ملت، ملی، تجارت و صادرات نیز بیش از ۴۷ میلیارد و ۸۴۰ میلیون ریال از مجموع بدهی مددجویان را تشکیل داده بود.

انتهای پیام/خ

درباره‌ی خبرنگار2

همچنین ببینید

مصوبات سفر رهبری در کردستان ۱۰۰ درصد متحقق شد

غرب ایران - رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کردستان گفت: اجرای هزار و ۲۵۷ پروژه مصوب سفر رهبر معظم انقلاب در استان ۱۰۰ درصد تحقق پیدا کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *