تاکید استاندار همدان بر افزایش تزریق دز سوم واکسن کرونا

به گزارش پایگاه خبری غرب ایران ؛ علیرضا قاسمی فرزاد امروز در جلسه ستاد ملی مدیریت کرونا به رنگ بندی کرونایی شهرستان‌های استان اشاره کرد و افزود: شهرستان‌های فامنین و نهاوند نارنجی و مابقی شهرهای استان زرد است.

وی بر تزریق دُز اول واکسن کرونا برای کودکان ۵ تا ۱۱ سال تاکید کرد و گفت: باید برای تزریق واکسیناسیون این گروه سنی برنامه ای مدون در نظر گرفته شود و در دستور کار مراکز مربوط قرار گیرد.

استاندار همدان در بخش دیگری از سخنان خود از اصحاب رسانه خواستار شد تا در راستای تبیین معایب و تبعات برگزاری کلاس‌های درس به صورت غیر حضوری و همچنین مزایای برگزاری به صورت حضوری اقدام کنند.

وی عنوان کرد: نظارت بیشتری باید  بر رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی توسط ناوگان حمل‌ونقل درون و برون‌شهری انجام شود.

قاسمی فرزاد با بیان اینکه با تبلیغات منفی علیه واکسن کرونا برخود می شود، افزود : پلیس فتا، با افرادی که اخبار کاذب، تبلیغات منفی علیه تزریق واکسن کرونا و همچنین آمار افزایش یا کاهش شیوع کرونا منتشر می‌کنند، برخورد جدی و قانونی خواهد کرد.

استاندار همدان خاطرنشان کرد:  تعداد مراجعین به اورژانس و مراکز شبانه‌روزی استان، ۲هزار و ۹۶۵ نفر که ۴۰ نفر از آن‌ها بستری و نتیجه آزمایش کرونای ۱۴ نفر دیگر به طور قطعی مثبت بوده است.

وی ادامه داد: تعداد کل بیماران بستری مشکوک و قطعی در استان ۲۸۸ نفر است که ۸۴ نفر از آن‌ها در ICU، و وضعیت ۲۶ نفر دیگر نیز وخیم است.

وی همچنین گفت: در ۲۴ ساعت گذشته یک نفر از هم‌استانی‌های عزیز، جان خود را به علت ابتلا به کرونا از دست داده است.

قاسمی فرزاد یادآور شد:  تعداد مراجعین به بیمارستان‌ها، مراکز شبانه‌روزی و اورژانس استان در هفته گذشته، ۱۰ درصد نسبت به هفته پیش از خود، افزایش یافته است.

وی بیان کرد: موارد جدیدِ افراد بستری شده در هفته گذشته در استان به علت ابتلا به کرونا، ۲۶۸ نفر بوده که به نسبت هفته پیش از آن ۷۵ نفر افزایش داشته و به ۳۴۳ نفر رسیده است.

استاندار همدان اذعان کرد:  در مجموع تعداد مرگ و میر در دو هفته گذشته در استان، ۷ نفر بوده است، این در حالی است که تعداد مرگ و میر در هفته پیش ۹ نفر بوده؛ یعنی ۲ نفر افزایش داشته است.

وی به آمار واکسیناسیون افراد بالای ۱۸ سال در استان اشاره کرد و گفت: ۹۳ درصد از افراد بالای ۱۸ سال در استان، دُز اول، ۸۴درصد دُز دوم و ۴۳درصد نیز دُز سوم واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند همچنین خانم‌های باردار در استان ۱۰۰درصد دُز اول و ۹۴درصد نیز دُز دوم واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند.

قاسمی فرزاد ادامه داد: ۹۵درصد افراد ۱۲ تا ۱۸ سال در استان، دُز اول و ۸۳ درصد نیز دُز دوم واکسن کرونا و ۲۵ درصد افراد ۵ تا ۱۱ سال در استان، دُز اول و ۹ درصد نیز دُز دوم واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

وی به تهویه کلاسهای مدارس اشاره  و اضافه کرد: در بیش از ۸۰ درصد کلاس‌های مدارس استان تهویه مطبوع نصب شده و ۲۰ درصد دیگر آن نیز در دست انجام است.

انتهای پیام/خ

درباره‌ی خبرنگار2

همچنین ببینید

دیدار تیم ملی والیبال دانش‌آموزی ایران با رهبر انقلاب

غرب ایران - تیم ملی والیبال دانش‌آموزی ایران که به تازگی قهرمان رقابت‌های ‌والیبال دانش‌آموزان جهان در صربستان شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *