۵۰۰ میلیارد تومان به پروژه انتقال آب از سد تالوار به شهر همدان اختصاص یافت

به گزارش غرب ایران ، «علیرضا قاسمی‌فرزاد» در جلسه با اتابک جعفری لور، مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور و مدیران آب منطقه‌ای و آب و فاضلاب استان افزود:رفع مشکل آب شرب استان به ویژه شهر همدان به طور جدی در دستور کار قرار گرفته است.

وی ادامه داد: مدیر عامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور نوید داده که برای تامین اعتبار برای انجام خط انتقال آب از سد تالوار به همدان مشکل جدی وجود ندارد.

استاندار همدان در نشست با مسئولان محیط زیست نیز در مورد پروژه انتقال آب از سد تالوار گفت: با پیگیری مجموعه مدیریتی استان، وزیر نیرو اعتبار لازم برای تکمیل این طرح را اختصاص داد به گونه ای که در یک مرحله ۱۰۰ میلیارد تومان، مرحله دیگر ۳۰۰ میلیارد تومان و از محل هدفمندی یارانه ها نیز ۵۰۰ میلیارد تومان برای این طرح پیش بینی و اختصاص یافت.

طرح انتقال آب از سد تالوار زنجان به همدان به طول ۱۴۰ کیلومتر از مصوبات سفر مقام معظم رهبری به استان همدان است که با اجرای این طرح آب دراز مدت ۱۲ شهر همدان، جورقان، مریانج، بهار، صالح آباد، لالجین، قهاوند، مهاجران، فامنین، کبودراهنگ، گل تپه و شیرین سو و ۱۵۹ روستا و پایگاه نوژه همدان تامین می شود.

استان همدان در دسته استان های سرد و خشک کشور محسوب می شود و میانگین بلند مدت بارش در این استان سالانه ۳۶۰ میلیمتر به ثبت رسیده است.

سدهای آبشینه، اکباتان، سرابی تویسرکان، شنجور رزن، شیرین سو، نعمت آباد اسدآباد و کلان ملایر از سدهای بزرگ استان همدان به حساب می‌آیند.

 

انتهای پیام/م م

درباره‌ی خبرنگار1

همچنین ببینید

«مرد ابدی» در کمتر از یک هفته پس از انتشار به چاپ دوم رسید

غرب ایران - «مرد ابدی» نوشته معصومه سپهری از جمله کتاب‌های پرفروش نمایشگاه کتاب تهران در کمتر از یک هفته به چاپ دوم رسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *