ایجاد ۱۱۰ محل برای توزیع میوه شب عید در استان همدان

به گزارش پایگاه خبری غرب ایران ، «حسین فضلی» افزود: برای این منظور، هزار و ۸۰۰ تن میوه شامل ۶۰۰ تن سیب و هزار و ۲۰۰ تن پرتقال تهیه و برای توزیع در بازارهای استان همدان آماده است.

وی با اشاره به ایجاد غرفه‌های توزیع میوه برای عرضه براساس مصوبات ستاد تنظیم بازار در ۴۰ نقطه از شهر همدان و ۶۸ مرکز در دیگر شهرستان های تابعه استان، اظهار داشت: قیمت عرضه میوه در این مراکز با هدف تنظیم بازار شب عید ۲۰ تا ۲۵ درصد زیر قیمت متوسط بازار تعیین شده است.

وی گفت: برای تعیین قیمت میوه بنا بر آن شد که از استان‌ها برآورد قیمت شده و به وزارت جهادکشاورزی اعلام شود تا قیمت نهایی میوه برای تنظیم بازار شب عید به صورت سراسری ابلاغ شود، در غیر این صورت به استان‌ها  تنفیذ اختیار شده تا در کارگروه تنظیم بازار برای توزیع و عرضه میوه برنامه ریزی و قیمت گذاری شود.

فضلی با اشاره به نحوه توزیع میوه تنظیم بازار شب عید در سطح  استان همدان، افزود: سامانه «کالا رسان من» در بسته بندی‌های پنج کیلویی یکی از روش‌های توزیع و عرضه میوه به مشتریان است که در این روش مشتریان به راحتی از سامانه خرید کرده و کمتر از ۱۲ ساعت میوه خریداری شده را با هزینه رایگان حمل، در منزل تحویل می گیرند.

وی با اشاره به فراوانی و متعادل بودن قیمت میوه در بازارها، افزود: در این خصوص بخشی از نیاز بازار نیز از طریق میادین عرضه مستقیم تعاونی روستایی و شهرداری و بخشی هم توسط بازارچه عرضه مستقیم کالای شهرداری، توزیع خواهد شد.

رییس سازمان جهادکشاورزی استان همدان نیز چندی پیش گفت که یک هزار و ۸۰۰ تن میوه(سیب و پرتغال) ویژه ایام پایانی سال و شب عید با حدود ۲۵ درصد ارزان‌تر از قیمت مصوب در بازارهای استان توزیع می شود.

غلامحسین تقوی افزود: براساس برنامه ریزی انجام شده، میوه موردنیاز روزهای پایانی سال و همچنین تعطیلات وروزی به اندازه کافی در استان همدان تامین و ذخیره سازی شده است.

انتهای پیام/ف

درباره‌ی خبرنگار3

همچنین ببینید

مصوبات سفر رهبری در کردستان ۱۰۰ درصد متحقق شد

غرب ایران - رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کردستان گفت: اجرای هزار و ۲۵۷ پروژه مصوب سفر رهبر معظم انقلاب در استان ۱۰۰ درصد تحقق پیدا کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *