تعیین تکلیف واحدهای تولیدی راکد با احیا و یا واگذاری

به گزارش پایگاه خبری غرب ایران ، علیرضا قاسمی فرزاد در شصت و سومین کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان همدان، افزود: در چند روز باقی مانده از سال ۱۴۰۰، باید طرح های نیمه کاره برخی از واحدهای تولیدی استان به پایان برسد و در سال ۱۴۰۱ نیز سرفصلی از برنامه ها برای پیشبرد امور در حوزه تولید تعریف شود.

وی اظهار داشت: باید اهداف در راستای حمایت ۱۰۰ درصدی از تولید برنامه ریزی شود و هیچ مانعی نباید در مسیر کار و فعالیت برای رونق و جهش تولید در استان وجود داشته باشد.

قاسمی فرزاد با اشاره به اینکه بانک‌ها باید بر اساس قرارداد منعقده نسبت به پرداخت تسهیلات اقدام کنند، تصریح کرد: باید موانع پیش روی تولید کنندگان برداشته شود تا بدون هیچ دغدغه ای فرایند تولید در استان با هدف رونق اقتصادی ادامه یابد.

وی با اشاره به اینکه فشارهای تحریم ظالمانه دشمن موجب بروز مشکلاتی در حوزه تولید، صادرات و تبادلات ارزی شد، اظهار داشت: همه گیری ویروس کرونا نیز طی ۲ سال گذشته مننجر به افزایش مشکلات در حوزه های اقتصادی شد.

نماینده عالی دولت در استان همدان با اشاره به اینکه منابع بانک حاصل پول‌های خرد مردم است که در قالب تسهیلات به تولید کنندگان واگذار می‌شود، افزود: به منظور ارائه خدمات بهتر در حوزه واگذاری تسهیلات به واحدهای تولیدی، برخی از قوانین بانک‌ها باید اصلاح شود.

قاسمی فرزاد خاطرنشان کرد: با پیگیری های دولت سیزدهم موضوع ارتباطات، بهبود و تبادلات با بانک‌های جهانی گسترش می یابد.

وی ادامه داد: سفال و سرامیک لالجین کیفیتی جهانی دارد و باید از تولیدگران این صنعت در راستای تولید کیفی و رونق فعالیت ها در جهت صادرات و توسعه توان اقتصادی حمایت شود.

استاندار همدان با اشاره به بررسی پنج پرونده در جلسه امروز ستاد تسهیل، گفت: سه مورد مربوط به حوزه تولید در بخش کشاورزی بود که مشکل بدهی بانکی داشتند و مقرر شد در فرصت مناسب بدهی خود را پرداخت کنند.

وی افزود: پرونده یک واحد صنعتی بدهکار به بانک نیز در این جلسه بررسی و قرار شد با فرصت بانک، بدهی این واحد تسویه شود.

قاسمی فرزاد اظهار داشت: یکی از واحدها نیز مشکلاتی در حوزه مدیریت داشت که قرار شد هر چه سریعتر موضوع بررسی و تعیین تکلیف شود.

وی با اشاره به اینکه بازگشت پرونده های واگذاری تسهیلات نیمه کاره از سوی بانک ها قابل پذیرش نیست، تصریح کرد: انتظار داریم بانک ها پیش از جلو بردن پرونده همه موارد پرونده را بررسی کنند و اگر شرایط فراهم بود مراحل واگذاری تسهیلات پیش برده شود.

انتهای پیام/ف

درباره‌ی خبرنگار3

همچنین ببینید

دیدار تیم ملی والیبال دانش‌آموزی ایران با رهبر انقلاب

غرب ایران - تیم ملی والیبال دانش‌آموزی ایران که به تازگی قهرمان رقابت‌های ‌والیبال دانش‌آموزان جهان در صربستان شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *