در اوج اقتدار قرار داریم/ در عرصه نظامی بسیار قوی شده‌ایم

به گزارش غرب ایران، امیر سرتیپ عزیز نصیرزاده جانشین رئیس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در چهل و سومین دوره فارغ‌التحصیلی خلبان‌های پایگاه سوم شکاری شهید نوژه اظهار داشت: این حضور گرم مسئولان و نماینده ولی فقیه در استان در این برنامه نشان می‌دهد که به جوانان خود اهمیت می‌دهند؛ جوانانی که با شور زیر پرچم اسلام خدمت می‌کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تبیین فرمایشات رهبر معظم انقلاب درباره جنگ ترکیبی افزود:‌ رهبر معظم انقلاب در سخنرانی خود در ۱۹ بهمن به مسئله جنگ ترکیبی اشاره کردند؛ مسئله‌ای که برای همه ما یک سیاست و راهبرد است، تبیین و تشریح؛ بیان راهکارهای اجرایی جنگ ترکیبی که رهبر معظم انقلاب درباره آن توضیحاتی را بیان کردند٬ وظیفه امروز ماست.

جانشین رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با این توضیح که جنگ ترکیبی به معنای قوی شدن در همه عرصه‌ها‌ست، تصریح کرد:‌ متوقف نشدن و موضع دفاعی نگرفتن از ابعاد جنگ ترکیبی است و این موضوع یعنی آن‌قدر قدرت آفندی در همه زمینه‌ها داشته باشیم که ضمن غلبه بر تحریم٬ بتوانیم در سطح دنیا اثرگذار باشیم.

امیر نصیر‌زاده با بیان اینکه ‌باید در عرصه فرهنگی نیز آن قدر قوی شویم که نه تنها تهاجمات فرهنگی در ما اثر نکند بلکه در دیگر فرهنگ‌های دنیا نیز اثرگذار باشیم، اضافه کرد: در دیگر عرصه‌ها به ویژه عرصه نظامی نیز باید قدرتمند باشیم چرا که اتفاقات رخ داده در دنیا نشان می‌دهد شعارهایی که درباره حقوق بشر سر داده می‌شود و یا نهادهایی مانند شورای امنیت سازمان ملل و غیره در مسئله‌ای که یک طرف قوی و طرف دیگر ضعیف است هیچ‌کدام اثر‌گذار نیستند.

جانشین رئیس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد: سال‌هاست رهبر معظم انقلاب در سخنرانی‌ها و در محافل گوناگون، مسئله قوی شدن را مطرح می‌کنند که اخیراً نیز عنوان زیبای جنگ ترکیبی را برای این فضا مطرح کردند.

وی همچنین با اشاره به فرا رسیدن روز پاسدار و تبریک آن به پاسداران انقلاب اسلامی بیان کرد: ما برای تحقق تمدن نوین اسلامی باید زیر‌ساخت‌ها را در همه ابعاد مهیا کرده و ادامه‌دهنده راه ائمه اطهار علیهم‌السلام در این مسیر باشیم.

این مقام مسئول افزود:‌ دچار یأس و ناامیدی نشدن و همچنین ادامه دادن کار با هر شرایطی از دیگر وظایف ماست یعنی همان‌گونه که رهبر معظم انقلاب در مسئله جهاد تبیین فرمودند‌ باید مرعوب عملیات روانی دشمن نشده٬ امیدوار مانده و راهکارهای متعدد برای اجرای سیاست‌های خود پیدا کنیم.

وی خطاب به جوانان فارغ‌التحصیل شده در این دوره خلبانی مطرح کرد: در هر شرایطی پویا بوده و فکر کنید؛ جنگ‌های اخیر را مطالعه کنید و نقاط قوت و ضعف آنها٬ نحوه کار و فناوری‌های روز را بشناسید چرا که کار در نیروهای مسلح در جمهوری اسلامی کاری الهی است. خداوند متعال نیز ما را یاری می‌دهد پس با اراده و با قوت طرح‌های جدید را ابداع کرده و ارائه دهید.

امیر نصیر‌زاده با تشریح برنامه نیروی هوایی ‌برای آموزش خلبان‌ها در مدت زمان کمتر و با کیفیت بیشتر اظهار داشت:‌ لازم است شما خلبان‌ها درباره مسائل روز دنیا مانند مسئله اوکراین فکر کنید؛ به عنوان مثال از جمله نکاتی که باید مورد توجه قرار گیرد مسئله جنگ روانی و استفاده از رسانه است.

وی با این توضیح که در مسئله اوکراین هر سربازی تبدیل به یک خبرنگار شده است، گفت: وقتی این گونه مسائل را بررسی می‌کنیم باید برای هر عرصه از جمله عرصه سایبر برنامه‌ریزی کرده و عقب نمانیم.

جانشین رئیس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد: نباید بر نیروهای جوان یأس و ناامیدی حاکم شود چرا که یأس و ناامیدی به معنای متوقف شدن و مرگ است پس باید پویا باشید٬ فکر کنید و طرح و راهکار ارائه دهید.

وی با بیان اینکه ‌جمهوری اسلامی ایران مقتدر است، افزود: در دنیا اتفاقات متعددی در حال رخ دادن است که می‌توانست هر کدام از این اتفاقات به سمت ما بیاید اما آنچه که مانع از اتفاق شده قدرتمندی جمهوری اسلامی در همه زمینه‌ها٬ اتحاد و همدلی است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه اگر به همین نقطه کنونی خود بسنده کنیم آسیب می‌بینیم ادامه داد: مسیری در پیش داریم و باید مدام در حال حرکت باشیم.

 

انتهای پیام/م م

درباره‌ی خبرنگار1

همچنین ببینید

یک کشف دیواره تاریخی در همدان حین عملیات پیاده‌راهسازی

غرب ایران - مدیرکل میراث فرهنگی همدان گفت: دیواره تاریخی کشف شده در میدان باباطاهر در صورت تایید کارشناسان باستان‌شناسی همدان به جاذبه گردشگری جدید همدان تبدیل می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *