بهره‌ برداری از چهار پایگاه اورژانس در استان همدان

به گزارش پایگاه خبری غرب ایران ؛ دکتر «حبیب معصومی» افزود: ۲ پایگاه امداد جاده ای شهرستان کبودرآهنگ شامل پایگاه اورژانس جاده ای «آب مشکین» و افتتاح ساختمان جدید پایگاه اورژانس جاده ای «شیرین سو» است.

وی یادآوری کرد: پایگاه امداد جاده ای شیرین سو کبودرآهنگ با اعتبار ۷۵۰ میلیون تومان از منابع استانی به وسعت ۱۲۰ متر مربع، با یک دستگاه آمبولانس و ۶ نیرو راه اندازی و همزمان با دهه فجر بهره برداری شد.

رییس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی استان همدان ادامه داد: پایگاه آب مشکین کبودرآهنگ نیز در داخل درمانگاه با ۱۰۰ میلیون تومان اعتبار برای خرید تجهیزات، اختصاص یک دستگاه آمبولانس و ۶ نیرو فعالیت خود را آغاز کرد.

معصومی اضافه کرد: همچنین پایگاه ۱۱ شهری اورژانس همدان در جورقان راه اندازی شده است که این پایگاه هم در داخل یک درمانگاه با اعتبار ۱۰۰ میلیون تومان برای خرید تجهیزات راه اندازی شد.

وی خاطرنشان کرد: یک خانه پزشک نیز در روستای قزل آباد شهرستان فامنین و در نزدیکی محدوده آزاد راه همدان – تهران برای استقرار تیم های امدادی اورژانس اختصاص یافت که فعالیت این مرکز با یک دستگاه آمبولانس و ۶ نیرو آغاز شده است.

رییس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی استان همدان گفت: هم اینک تعداد پایگاه های امداد جاده ای دانشگاه علوم پزشکی این استان به ۶۵ مورد می رسد که با در نظر گرفتن هفت پایگاه دانشکده علوم پزشکی اسدآباد، این استان دارای ۷۲ پایگاه اورژانس است.

معصومی تصریح کرد: تا پایان سال ۲ پایگاه اورژانس شهری در همدان راه اندازی می شود که هم اینک در حال پیگیری برای راه اندازی پایگاه جدید شهری شماره ۱۲ در «میدان رسالت» شهر همدان هستیم.

وی با بیان اینکه پایگاه ۱۳ شهری همدان نیز تا پایان سال در منطقه «پرسی گاز» راه اندازی می شود اضافه کرد: استان همدان در چشم انداز پنج ساله از سال ۱۴۰۱ تا سال ۱۴۰۵ نیازمند هفت پایگاه جدید اورژانس است.

دانشگاه علوم پزشکی همدان بدون در نظر گرفتن دانشکده شهرستان اسدآباد دارای ۹۴ دستگاه آمبولانس، یک دستگاه اتوبوس آمبولانس، یک دستگاه اتوبوس اتاق عمل و یک بالگرد امداد و نجات است.

درباره‌ی خبرنگار2

همچنین ببینید

دنیای امروز عصر دانش و گذار به سمت هوش مصنوعی و دنیای پیچیده دیجیتال است

غرب ایران - معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان با تأکید بر لزوم برگزاری ایده بازار در دانشگاه‌ها، گفت: امسال در استان همدان متعهد شده‌ایم برای ۷۵۰۰ فارغ‌التحصیل بیکار شغل ایجاد کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *