افزایش کرایه حمل و نقل عمومی همدان

به گزارش پایگاه خبری غرب ایران ؛ مهدی حیدری در نشست کمیسیون فنی و عمرانی شورا گفت: با تشکیل جلسات کمیته نرخ‌گذاری متشکل از نماینده شورای شهر، نماینده فرمانداری و سازمان‌های صمت و تعزیرات بررسی دقیقی نسبت به وضعیت کسب و کار تاکسیرانان صورت گرفت و مبنای افزایش نرخ نامه براساس فرمول دقیقی تعیین شود.

او گفت: در این کمیته، سهم تورمی اقلام مصرفی و استهلاک خودرو و هزینه‌های جاری به همراه درصد افزایش حداقلی دستمزد راننده ملاک قرار گرفت و در نهایت به مبالغ رندی رسیدیم تا شهروندان دچار سردرگمی نشوند.

رئیس کمیسیون فنی و عمرانی شورای اسلامی شهر همدان گفت: تلاش می‌کنیم نرخ نامه از ابتدای سال آینده در اختیار ناوگان حمل و نقل عمومی قرار بگیرد چراکه تاخیر در اعلام قیمت جدید به زیان تاکسیران‌ها و رانندگان اتوبوس خواهد بود.

حیدری گفت: درصد افزایش نرخ کرایه تاکسی‌های درون شهری همدان برای چهار نفر و به نسبت چهار نفر سال قبل اعمال می‌شود.

او گفت: در نرخ گذاری سال بعد اتوبوس‌ها نیز افزایش ۴۰ تا ۵۰ درصدی در نظر گرفته شده که با محاسبه حق‌الزحمه و اقلام مصرفی خودرو است، علاوه بر این نرخ تمام شده حمل و نقل مسافران اتوبوسرانی بسیار بیشتر از نرخ مصوب و حدود ۵ برابر آن است.

حیدری گفت: نرخ خدمات ناوگان حمل و نقل عمومی در طول سالیان گذشته به واسطه برخی ملاحظات کم بوده است، این موضوع باعث شده نرخ خدمات اتوبوسرانی و تاکسیرانی از تورم چند سال گذشته جا بماند و معیشت رانندگان حمل و نقل عمومی با مشکل جدی مواجه شود.

این عضو شورای اسلامی شهر گفت: رند نبودن کرایه‌ها نیز معضل جدی بود که تلاش شد در نرخ گذاری جدید رفع شود، تکمیل سامانه پرداخت خرد نیز در دستور کار قرار دارد و تلاش می‌کنیم شهروندان بتوانند با کارت شهروندی کرایه حمل و نقل عمومی و کرایه‌های خرد شهرداری را با سهولت بیشتری انجام دهند.

انتهای پیام/خ

درباره‌ی خبرنگار2

همچنین ببینید

پرداخت ۶ هزار میلیارد به گندم‌کاران همدانی

غرب ایران - مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان همدان گفت: سال گذشته در استان همدان ۶ هزار میلیارد تومان پول خرید گندم به گندم‌کاران و کشاورزان پرداخت شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *