آب بهای ۱۸ درصد از مشترکان استان همدان رایگان شد

به گزارش پایگاه خبری غرب ایران ؛«حمیدرضا نیکداد» گفت: از ابتدای امسال تاکنون آب بهای ۹۲ هزار مشترک استان همدان به میزان یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان بخشیده شده است.

الگوی مصرف آب در استان همدان به ازای هر مشترک ۱۵ متر مکعب است و به منظور اجرای طرح «آب امید» اگر هر مشترکی کمتر از یک سوم این میزان (پنج متر مکعب) آب مصرف کند، از پرداخت آب بها معاف می شود.

معاون نظارت و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب استان همدان گفت: به منظور جبران و تامین بخشی از آب مورد نیاز شهر همدان حفر چهار حلقه چاه در منطقه آق حصار در دستور کار قرار گرفته است که امیدواریم تا پایان امسال به بهره برداری برسد.

نیکداد گفت: کمبود منابع آبی همدان از طریق این چاه ها جبران می شود و با بهره برداری از این تعداد چاه، به طور متوسط بین ۱۵۰ تا ۲۰۰ لیتر در ثانیه آب به ظرفیت تامین آب شهر همدان اضافه می‌شود.

در حال حاضر مصرف آب در همدان  حدود  یک هزار و ۵۴۰ لیتر در ثانیه است که بیشتر از چهار منبع شامل سد اکباتان، سد آبشینه، رودخانه خاکو، رودخانه عباس آباد و ۸۰ حلقه چاه تامین می‌شود.

او گفت: تامین و برداشت آب از رودخانه ها فصلی و در مواقع اضطراری است و در فصل  گرم سال از منابع این رودخانه ها در حوزه کشاورزی استفاده می شود.

معاون نظارت و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب استان همدان گفت: وضعیت هدر رفت آب در شبکه آبرسانی استان همدان ۲۳ درصد و نسبت به متوسط کشوری کمتر است.

نیکداد گفت: به منظور کاهش میزان هدر رفت آب، نشت‌یابی شبکه به طور مستمر در حال انجام است و از ابتدای سال تا پایان دی ماه بیش از ۹ کیلومتر از شبکه آبرسانی استان نشت یابی شده است.

به گفته او استان همدان حدود یک هزار و ۱۰۰ روستا دارد که ۸۱۷ روستای آن از خدمات شرکت آب و فاضلاب استان همدان بهره می برند.

معاون نظارت و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب استان همدان گفت: این شرکت در حوزه شهری و روستایی ۶۰ میلیارد تومان از مشترکان مطالبه دارد که ۴۰ میلیارد تومان از این مبلغ در بخش خانگی، ۲۰ میلیارد تومان نیز مربوط به مشترکان اداری، صنعتی و تجاری است.

 

انتهای پیام/ف

درباره‌ی خبرنگار3

همچنین ببینید

توزیع میوه شب عید همدان آغاز شد

غرب ایران- مدیر تعاون روستایی استان همدان گفت: ۶۰۰ تن میوه شب عید شامل سیب و پرتقال در این استان تامین شده و از صبح امروز (شنبه) ۲۶ اسفند توزیع آن شروع شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *