راه‌اندازی بخش رادیوتراپی و پرتو درمانی مرکز جامع سرطان همدان

به گزارش پایگاه خبری غرب ایران، فاز اول مرکز جامع سرطان همدان از نظر ساختمانی تکمیل شده و چند دستگاه شتاب‌دهنده هم برای آن خریداری شده است، اما به علت نبود دستگاه دزیمتری، این مرکز فعلا قادر به ارائه خدمات پرتودرمانی نمی‌باشد.

در شرایط حاضر خدمات رادیوتراپی برای بیماران مبتلا سرطان، در مرکز خیریه و ام آر آی مهدیه همدان ارائه می‌شود که هزینه آن به صورت نیمه دولتی بوده و بسیاری از بیماران بی‌بضاعت توانایی پرداخت آن را ندارند.رادیوتراپی یک روش درمانی موثر برای کاهش درد و کوچک کردن تومورهای سرطانی در بیماران مبتلا است.با راه‌اندازی بخش رادیوتراپی مرکز جامع سرطان همدان واقع در محوطه بیمارستان بعثت، بیمارا می‌توانند با تعرفه دولتی تحت درمان رادیوتراپی قرار بگیرند.

محمد مهدی مجذوبی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان با تاکید بر اینکه تلاش می‌کنیم تا هرچه زودتر بخش رادیوتراپی مرکز جامع سرطان همدان افتتاح شود، تصریح کرد: در صدد خرید دستگاه دزیمتری برای تکمیل دستگاه‌های شتاب‌دهنده هستیم.

وی با بیان اینکه پروژه مرکز جامع سرطان همدان با همکاری و زحمات بنیاد خیریه فرشچیان کلنگ‌زنی و ساخته شده است، گفت: این پروژه در مجموع بیش از ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان با اشاره به اینکه هزینه ساخت این مرکز بسیار بالاست و مشکلاتی در راه تامین منابع آن وجود دارد، اظهار داشت: فعلا پذیرش بیماران شیمی‌درمانی در این محل شروع شده و فضایی مناسب برای درمان بیماران مبتلا به سرطان است. مجذوبی افزود: راه‌اندازی خدمات رادیوتراپی در کنار شیمی‌درمانی، درمان بیماران را راحت‌تر می‌کند.

یک متخصص بیماری‌های کودکان و خیر سلامت در همدان با بیان اینکه هزینه رادیوتراپی برای بسیاری از بیماران بی‌بضاعت سنگین است، اظهار داشت: برخی از بیماران به خاطر عدم توانایی در پرداخت هزینه‌های درمان از ادامه درمان خودداری می‌کنند.

دکتر محمد صادق صبا با تاکید بر اینکه راه‌اندازی مرکز جامع سرطان از رفتن بیماران برای درمان به خارج از استان جلوگیری می‌کند، گفت: این مرکز سال ۹۴ کلنگ‌زنی و روند ساخت آن  آغاز شده اما اکنون به‌خاطر گرانی شدید هزینه‌ها و تجهیزات، مشکلاتی ایجاد شده است.

وی با اشاره به اینکه در حال رایزنی با بنیاد خیریه فرشچیان هستیم تا در صورت امکان همکاری و مساعدت‌های آن‌ها در ساخت مرکز جامع سرطان ادامه یابد، تصریح کرد: جلسات متعددی  با خانواده مرحوم فرشچیان برگزار شده است.

یک بیمار همدانی که برای درمان بیماریش نیاز به خدمات پرتو درمانی دارد به خبرنگار تسنیم گفت: رادیوتراپی باید در طول چند جلسه انجام شود و هزینه آن بسیار سنگین است.

وی با بیان اینکه هزینه یک دوره درمانی رادیوتراپی بیش از  ۷ میلیون تومان است، تصریح کرد: این تعرفه به صورت نیمه دولتی در مرکز مهدیه همدان اخذ می‌شود.
این بیمار با اشاره به اینکه مبتلا به کانسر پیشرفته پروستات هستم، عنوان کرد: این بیماری همراه با متاستاز استخوانی بوده و برای کاهش دردهایم نیاز به پرتو درمانی دارم.

وی با بیان اینکه تاکنون ۳ جلسه تحت درمان پرتودرمانی قرار گرفته‌ام، گفت: اگر رادیوتراپی دولتی راه بیفتد بدون شک خدمت بزرگی به بیماران سرطانی است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان قول تامین اعتبار و ادامه ساخت پروژه مرکز جامع سرطان همدان را داده است.

انتهای پیام/ف

درباره‌ی خبرنگار3

همچنین ببینید

پرداخت ۶ هزار میلیارد به گندم‌کاران همدانی

غرب ایران - مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان همدان گفت: سال گذشته در استان همدان ۶ هزار میلیارد تومان پول خرید گندم به گندم‌کاران و کشاورزان پرداخت شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *