موارد جدیدی از سویه اُمیکرون در استان مشاهده شده است

به گزارش غرب ایران قاسمی فرزاد در ستاد استانی مقابله با کرونا گفت: همه صنوف و افراد نسبت به رعایت موازین بهداشتی اقدام  و از حضور پُرشمار و تجمع در اماکن و مراکز عمومی نظیر فروشگاه‌های بزرگ، اماکن ورزشی و رستوران‌ها پرهیز کنند.

او گفت:همه شهرستان‌های استان در وضعیت آبی کرونایی هستند و این رنگ بندی با توجه به آمار‌ها متزلزل و ناپایدار است و احتمال زرد شدن برخی از شهرستان‌ها به علت بی توجهی به شیوه نامه های بهداشتی زیاد است.

استاندار همدان گفت: با وجود تاکید مکرر مسئولان به ضرورت رعایت اصول و موازین بهداشتی، میزان رعایت شیوه نامه های بهداشتی در استان همدان ۶ درصد نسبت به میانگین کشوری پایین‌تر است یعنی میانگین کشوری ۴۹ درصد و نرم استانی در همدان ۴۳ درصد گزارش شده است.

قاسمی فرزاد گفت:  یکی از موارد مورد تاکید در نشست هفته گذشته ستاد کرونا نصب دستگاه تهویه در مدارس بود که با توجه به حجم بالای درخواست دستگاه تهویه و پایین بودن میزان تولید نارسایی‌ها قابل توجیه و درک است با این وجود اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس پیگیر این موضوع است.

او گفت: تجمع و اتلاف وقت شهروندان در مطب‌ها قابل پذیرش نیست بنابراین باید زمان مراجعه بیماران به مطب‌ها بر اساس نوبت دهی دقیق باشد تا وقت بیماران در سالن انتظار مطب پزشکان تلف نشود.

استاندار همدان گفت: برگزاری نشست‌هایی بین دانشگاه علوم پزشکی با ائمه جمعه و جماعات و روسای حوزه‌های علمیه برادران و خواهران به منظور بهره گیری از توان این قشر برای سوق دادن مردم به واکسیناسیون و رعایت شیوه نامه های بهداشتی را خواستار هستیم.

بازرس ویژه ستاد کرونا استان همدان نیز گفت: با توجه به بازرسی‌های صورت گرفته در شهرستان اسدآباد ۶۵ درصد کلاس‌ها دارای دستگاه تهویه هوا هستند همچنین ۱۰۰ درصد دانش آموزان نوبت اول و ۸۶ درصد نوبت دوم واکسن را در این شهرستان تزریق کردند.

سردارمهدی فرجی گفت: در شهرستان بهار ۸۸ درصد دانش آموزان دُز اول و ۷۰ درصد دُز دوم را تزریق کردند و ۱۰ درصد معلمان نسبت به تزریق واکسن تاکنون اقدامی نکردند همچنین ۲۰ درصد مدارس به سیستم تهویه مجهز هستند.

به گفته او شهرستان کبودراهنگ دارای یک هزار و ۲۰۰ کلاس درس است که مجهز شدن ۹۰۰ کلاس به دستگاه تهویه مناسب در دستور کار قرار گرفته است و در این راستا تاکنون ۳۰۰ کلاس درس به فن مجهز شدند.

 

انتهای پیام/م م

درباره‌ی خبرنگار1

همچنین ببینید

دنیای امروز عصر دانش و گذار به سمت هوش مصنوعی و دنیای پیچیده دیجیتال است

غرب ایران - معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان با تأکید بر لزوم برگزاری ایده بازار در دانشگاه‌ها، گفت: امسال در استان همدان متعهد شده‌ایم برای ۷۵۰۰ فارغ‌التحصیل بیکار شغل ایجاد کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *