برخی قوانین اقتصادی برای تحقق عدالت در جامعه باید اصلاح شود

به گزارش غرب ایران ،آیت الله حبیب اله شعبانی در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر همدان اظهار داشت: اگر می خواهیم عدالت برقرار شود نیاز به اصلاح این قوانین داریم.

وی افزود: ۳۹۶ قانون مدنی در کشور تصویب شده که ۱۲۲ هزار ماده قانونی در آن گنجانده شده است و همین موجب سنگ اندازی در مسیر تولید می شود.

امام جمعه شهر همدان ادامه داد: در نظام قانونی برخی از کشورها همچون فرانسه سه هزار و ۸۰۰ قانون تعریف شده است ولی ما ۱۱ هزار قانون داریم که تولید کننده برای عبور از آن کار بسیار دشواری دارد.

وی افزود: قوانین تورم‌زا موجب ایجاد مشکلاتی برای راه اندازی واحدهای تولیدی شده  به نحوی که بسیاری از تولید کنندگان در پیچ و خم این قوانین گرفتار می‌شوند.

آیت الله شعبانی با اشاره به سفر رییس جمهور به قم و دیدار با مراجع عظام تقلید، اظهار داشت: توجه به رهنمودها و توصیه های مراجع عظام بسیار ارزشمند است و دیدار رییس جمهور با علما جای تقدیر دارد.

وی تصریح کرد: توجه به معیشت و اقتصاد کشور از جمله رهنمودهای مراجع عظام تقلید است که به رییس جمهور توصیه کردند.

نماینده ولی فقیه در استان ادامه داد: رییس جمهور در این دیدارها وعده داد که در ماه‌های آینده خبرهای خوبی به مردم برسد و تیم اقتصادی دولت در تلاش است تا در چندماه آینده مشکلات موجود را برطرف کند.

امام جمعه همدان تصریح کرد: مبارزه با فساد از شعارهای محوری دولت سیزدهم است و بخش عظیمی از عوامل فساد در کشور از قوانین تورم زا سرچشمه می گیرد.

امام جمعه همدان با اشاره به اینکه نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی باید به طور دائم مطالبه گری کنند، اظهار داشت: مطالبه گری مسئولان بخش زیادی از مشکلات را برطرف می کند.

وی با اشاره به تشییع پیکر شهدا در بسیاری از استان های کشور  افزود: به تعبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی، این کشور متعلق به امام زمان(عج) و زهرای مرضیه(س) است.

آیت الله شعبانی موثقی ادامه داد: تنها کشوری که جبهه مقاومت در برابر مستکبرین را حفظ کرده جمهوری اسلامی ایران است.

وی تصریح کرد: فرهنگ ایثار و شهادت توانایی تاثیر گذاری در جامعه را  دارد و می تواند رشد فرهنگی و پیشگیری از فساد را محقق کند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان تصریح کرد: غفلت های تاریخی در شرایط حساس سرنوشت کشور و اسلام را به هم می ریزد.
امام جمعه همدان همچنین با گرامیداشت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها گفت: در برخی از روایات، حضرت زهرا سلام الله علیها  با عنوان «لیله القدر» تعبیر شده و تشریح خبر از دسترسی به معرفت و شناخت حضرت زهرا سلام الله علیها امر بسیار سختی است.

وی با اشاره به اینکه منطق حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها منطق ابراهیم خلیل الله است، اظهار داشت: یک دختر ۱۸ ساله که در مقام پبامبر اکرم (ص) تربیت شده به این مقام رسیده است.

 

انتهای پیام/م م

درباره‌ی خبرنگار1

همچنین ببینید

دنیای امروز عصر دانش و گذار به سمت هوش مصنوعی و دنیای پیچیده دیجیتال است

غرب ایران - معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان با تأکید بر لزوم برگزاری ایده بازار در دانشگاه‌ها، گفت: امسال در استان همدان متعهد شده‌ایم برای ۷۵۰۰ فارغ‌التحصیل بیکار شغل ایجاد کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *