قدردانی فتاح از استاندار همدان

به گزارش غرب ایران ، پس از دستور استاندار به مدیران دستگاه‌های اجرائی استان مبنی بر سرکشی به خانواده‌های تحت حمایت کمیته امداد استان در روزهای پایانی سال و اقدام برای حل مشکلات حداقل پنج خانواده در شرایط کنونی کشور، سید پرویز فتاح رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور ضمن قدردانی از این اقدام، طی پیامی به استاندار همدان از روحیه مردمی سید سعید شاهرخی استاندار همدان قدردانی کرد.

مدیرکل کمیته امداد استان همدان ‌اظهار داشت: استاندار همدان همزمان با شام شهادت امام هادی(ع) ضمن تفقد و سرکشی از منازل تعدادی از ایتام تحت حمایت این نهاد در استان، علاوه بر بررسی وضعیت زندگی این خانواده‌ها و گفتگوی صمیمانه با آنان، نسبت به رفع برخی نیازمندی‌های این خانواده‌ها شخصاً اقدام و برای حل سایر مشکلات آنان دستورات ویژه صادر نموده و مجدداً تأکید کردند کلیه مدیران دستگاه‌های اجرائی و مسئولان استان باید در موقعیت کنونی کشور، تمام تلاش خود را برای رفع مشکلات نیازمندان به‌کارگیرند.

خانواده‌های تحت پوشش دستگاه‌های حمایتی در اولویت دریافت کالاهای تنظیم بازار

پیمان ترکمانه افزود: استاندار همدان همچنین ضمن ابلاغ به سازمان صنعت معدن و تجارت، سازمان جهاد کشاورزی استان و سایر دستگاه‌های ذی‌ربط تأکید کردند در توزیع گوشت، مرغ، برنج و شکر تنظیم بازار در آستانه شب عید، خانواده‌های تحت حمایت کمیته امداد و سازمان بهزیستی در اولویت قرار دارند که با همکاری خوب همه دستگاه‌ها و با تلاش شبانه‌روزی امدادگران این نهاد، توزیع این کالاها در سراسر استان با حفظ شأن و کرامت خانواده‌ها باقوت در حال انجام است.

مسئولان استان برای کمک به خانواده‌های نیازمند، با اعتقاد و اشتیاق همواره وسط میدان بوده‌اند

وی با اشاره به این نکته که در طول سال و به‌ویژه در ایام ماه مبارک رمضان همواره مسئولان، دوشادوش مردم خیّر و نیکوکار استان در طرح مفتاح الجنه حضور داشته‌اند، گفت: دستور اخیر استاندار محترم به فضل خدا باعث شد تا زمینه ترویج این اقدام انسانی و خداپسندانه در استان فراهم‌شده و الفت میان مردم، مسئولان و خیرین افزایش یابد.

مدیرکل کمیته امداد استان همدان با تأکید بر حفظ کرامت و عزت‌نفس ولی‌نعمتان تحت حمایت کمیته امداد، بیان کرد: اجرای طرح مفتاح الجنه در استان و کشور سابقه‌ای طولانی دارد اما اخبار حضور خیران و مسئولان در این برنامه معنوی به دلیل تلاش برای حفظ کرامت خانواده‌ها منتشر نمی‌شد.

ترکمانه افزود: از سوی دیگر مسئولان و نیکوکاران هیچ‌گاه راضی به انتشار اخبار این اقدام خداپسندانه نبوده‌اند بااین‌حال در شرایط کنونی و به جهت آرامش بخشیدن به افکار عمومی جامعه و اطمینان دادن به مردم استان از دغدغه جدی و تلاش مسئولان، خیرین و امدادگران در این عرصه، بر آن شدیم تا گزارش این اقدامات را در این برهه خاص زمانی به مردم استان همدان اطلاع‌رسانی کنیم.

اعتماد مردم به کمیته امداد افزایش‌یافته و زبان ما در تشکر از انسانیت مردم دارالمحسنین- همدان- قاصر است

وی با بیان اینکه نقش مردم نیکوکار استان، امروز در عرصه کمک به نیازمندان فوق‌العاده اثربخش است، ابراز کرد: در سال ۱۳۹۷ تعداد ۲۶ هزار ۲۹۳ نفر از خیران که از اقشار مختلف جامعه هستند با عضویت و مشارکت در طرح اکرام ایتام و محسنین به‌صورت مستمر و ماهیانه به ایتام و فرزندان محسنین کمک می‌کنند.

مدیرکل کمیته امداد استان همدان تصریح کرد: مجموع این کمک‌ها امسال قریب به ۲۲ میلیارد تومان بوده و خوشبختانه همچنان در حال افزایش است.

ترکمانه با تأکید بر اینکه امسال یک هزار و ۶۰۰ نفر به جمع اعضای خانواده حامیان اضافه شده‌اند، اعلام کرد:  امسال مجموع کمک‌های مستقیم به ایتام و فرزندان محسنین نسبت به سال گذشته ۳۹ درصد افزایش یافته که حاکی از افزایش سطح اعتماد مردم به کمیته امداد بوده و زبان ما در تشکر از همت، سخاوت و انسانیت مردم دارالمحسنین همدان قاصر است.

شایعات در عزم مردم برای حضور در عرصه خیر و احسان و کمک به نیازمندان اثری نداشته و ندارد

وی بیان کرد: امسال مجموع کمک‌های مردمی در برنامه‌های طرح اکرام ایتام، وجوه واریزی مردم به صندوق‌های صدقات، زکات، جشن عاطفه‌ها و نیکوکاری و سایر کمک‌های مردمی بالغ‌بر ۵۵ میلیارد تومان می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد استان همدان عنوان کرد: این کمک‌ها نسبت به سال گذشته ۳۱ درصد رشد داشته که نشان می‌دهد مردم استان همدان شعور و درک اجتماعی و اعتقادی بالایی دارند و شایعات در عزم آنها برای حضور در عرصه خیر و احسان و کمک به نیازمندان اثری ندارد.

ترکمانه با اشاره به اینکه گاهی در فضای مجازی شایعاتی منتشر می‌شود تا عزم مردم در کمک به نیازمندان را تضعیف کند، اظهار داشت: تمام کمک‌های مردمی نزد کمیته امداد امانت است و تلاش می‌کنیم این کمک‌ها را تمام و کمال با رعایت کلیه جوانب، به دست نیازمندان استان برسانیم.

وی با تکذیب شایعاتی که گاهی در فضای مجازی منتشر می‌شود افزود: کمک‌های واریزی مردم به صندوق‌های صدقات تنها برای رفع حاجات نیازمندان استان هزینه شده و به خارج از استان و کشور منتقل نمی‌شود ضمن اینکه حقوق کارکنان و عوامل تخلیه صندوق‌ها، هزینه‌های تشکیلاتی، هزینه ساختمان‌های اداری و سایر هزینه‌ها همانند سایر دستگاه‌های دولتی از محل بودجه دولتی تأمین می‌شود.

۳۰ درصد خدمات بلاعوض تقدیم شده به نیازمندان، از محل کمک‌های مردمی بوده است

مدیرکل کمیته امداد استان همدان گفت: برآورد ما این است که تا پایان امسال بالغ‌بر ۱۸۷ میلیارد تومان کمک بلاعوض و ۱۰۵ میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه برای ایجاد طرح‌های اشتغال و وام‌های کارگشائی به خانواده‌های تحت پوشش پرداخت شود.

ترکمانه بیان کرد: به فضل خدا و به برکت دستان سخاوتمند مردم استان توانسته‌ایم ۵۵ میلیارد تومان کمک‌های مردمی جمع‌آوری کنیم و سهم مردم نیکوکار استان در کمک‌های بلاعوض تقدیم شده به نیازمندان حدود ۳۰ درصد است.

وی تصریح کرد: این سطح مشارکت مردم استان همدان در کشور قابل‌توجه بوده و در تلاش هستیم با ارتقاء سطح اعتماد و مشارکت مردم، این سهم را در سال آینده افزایش دهیم.

همدان دارالمحسنین – پایتخت اکرام کودکان نیازمند  در سال ۱۳۹۸

مدیرکل کمیته امداد استان همدان افزود: از آنجائی که مردم استان همدان با مشارکت بسیار چشمگیر در حمایت از کودکان یتیم و فرزندان محسنین در کشور زبان زد بوده و آمارهای کشوری هم بیانگر این واقعیت شیرین است لذا بر آن شدیم تا با عنایت الهی با برگزاری پویش مردمی «همدان دارالمحسنین- پایتخت اکرام کودکان نیازمند» در رمضان سال آینده تلاش نماییم تا برگ دیگری بر دفتر افتخارات مردمان این دیار اضافه کنیم و یقین داریم که در این راستا اتفاقات مبارکی در زندگی نیازمندان و ایتام استان رقم می‌خورد.

ترکمانه گفت: هرچه از بزرگی و غیرت مردم استان قدردانی نماییم بازهم حق مطلب ادا نخواهد شد اما بااین‌حال وظیفه‌دارم خالصانه از همه محبت‌ها، کمک‌ها، سخاوت و در یک کلمه انسانیت مردم استان همدان قدردانی نموده و پیام تشکر ریاست کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور جناب آقای مهندس فتاح را نیز از این طریق به حضور مردم استان ابلاغ کنم.

وی بیان کرد: از تلاش و مساعدت نماینده ولی‌فقیه در استان، استاندار همدان، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، ائمه جمعه شهرستان‌ها، مدیران استان، بسیجیان، اصناف و بازاریان، تولیدکنندگان، صداوسیما، خانه مطبوعات و اصحاب رسانه که در این روزهای سخت و پرمشغله، خادمان مردم در کمیته امداد استان را یاری و همراهی نمودند قدردانی نمایم.

انتهای پیام/م م

درباره‌ی خبرنگار1

همچنین ببینید

توزیع میوه شب عید همدان آغاز شد

غرب ایران- مدیر تعاون روستایی استان همدان گفت: ۶۰۰ تن میوه شب عید شامل سیب و پرتقال در این استان تامین شده و از صبح امروز (شنبه) ۲۶ اسفند توزیع آن شروع شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *