آغاز طرح زمستانی پلیس راه در استان همدان

به گزارش پایگاه خبری غرب ایران؛ رییس پلیس راه استان همدان در این آیین گفت: شروع فصل سرما و تغییرات جوی، همواره ترافیک و ایمنی حمل و نقل را تحت تاثیر قرار داده است و مشکلات و معضلات ترافیکی را برای شهروندان و رفت و آمد وسایل نقلیه آنان به ویژه در مناطق کوهستانی، سردسیر و برف گیر ایجاد می‌کند.

سرهنگ رضا عزیزی افزود: در فصل سرما احتمال بروز حوادث غیر مترقبه از حمله کولاک، سقوط بهمن، ریزش کوه و آبگرفتگی معابر و تخریب پل‌ها و انسداد راه‌ها وجود دارد از سوی دیگر در پی روند نزولی ویروس کرونا در سطح کشور و اجرای مصوبات ستاد مقابله کرونا، محدودیت و ممنوعیت تردد وسایل نقلیه در شهر‌ها کاهش و تردد در جاده‌ها نیز در نیمه دوم سال افزایش می‌یابد.
وی تصریح کرد: همچنین با توجه به اینکه از ابتدای آذرماه شیوه جدید اعمال محدودیت‌های تردد در راستای تشویق و ترغیب مردم به واکسیناسیون اجرایی می‌شود روانسازی تردد توسط پلیس و با همکاری سازمان‌های مسئول در امر ترافیک باید انجام شود.
رییس پلیس راه استان همدان گفت: هشت ماهه امسال سوانح جاده‌ای استان موجب مرگ ۲۲۸ نفر شد که با توجه به کاهش نزولات جوی در سه ماه ابتدایی سال و نقش آن در افزایش تردد، آمار متوفیان سوانح جاده‌ای این استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته چهار درصد افزایش داشته است.
سرهنگ عزیزی افزود:، اما آمار مجروحان سوانح جاده‌ای استان ۱۹ درصد و مجموع تصادفات جرحی، فوتی و خسارتی ۱۲ درصد در هشت ماه ابتدایی امسال کاهش داشته است.
وی گفت: در طرح زمستانی، پلیس راه استان با ۱۰۱ تیم در ۱۲ دوره یک هفته‌ای از یکم آذر ماه سالجاری تا ۲۰ اسفند در سه گردنه اسدآباد، همه کسی و آوج به صورت شبانه روزی انجام وظیفه می‌کنند.
سرهنگ عزیزی افزود: همچنین در طول مدت اجرای طرح از همه ظرفیت‌های انتظامی استان در بخش لجستیکی و نیرو از جمله یگان‌های ویژه و امدادی استفاده می‌شود.
وی گفت: همچنین پلیس راهنمایی و رانندگی استان همدان با ۵۱ خودرو و ۱۴۸ پاس پیاده در معابر شهری انجام وظیفه می‌کند.
رییس پلیس راه استان گفت: اداره راهداری در ۳۴ پایگاه ثابت و سیار با ۳۱۲ دستگاه خودرو کمک دار و ماشین آلات برف روب و نمک پاش روزانه ۵۳۳ نفر نیرو در ۱۶ گردنه و ۴۵ نقطه برفگیر استان حضور دارند.
سرهنگ عزیزی افزود: جمعیت هلال احمر همدان نیز در ۲۶ پایگاه امداد جاده‌ای ثابت، سیار، کوهستان و یک پایگاه هوایی با بهره گیری از ۱۲۰ دستگاه خودرو در طرح زمستانی مشارکت دارند.
وی تصریح کرد: تیم اورژانس نیز در این طرح مشارکت دارد شهرداری همدان نیز با ۳۰۰ دستگاه خودروی برف روی پاکسازی معابر را انجام می‌دهد.
انتهای خبر /ب

درباره‌ی خبرنگار4

همچنین ببینید

دیدار کارگران با رهبر انقلاب

غرب ایران - رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار هزاران نفر از کارگران، با بیان نقش کلیدی جامعه کارگری در جهش تولید و بهبود وضع اقتصادی کشور، به تبیین وظایف مسئولان برای حل مشکلات قشرِ قانع و نجیب کارگر پرداختند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *