رسوم غلط در ازدواج کنار گذاشته شود/لزوم توجه به ترویج ازدواج آسان

به گزارش غرب ایران ، آیت‌الله طه‌محمدی امام جمعه همدان در خطبه‌های نماز جمعه همدان با دعوت خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی و تبریک سالروز ولادت حضرت زهرا(س) و حضرت امام خمینی(ره) به دیدار مادحین و شعرا با مقام معظم رهبری طی هفته گذشته اشاره کرد و گفت: در این دیدار مقام معظم رهبری نسبت به مسئله خانواده و آسیب های عدم ازدواج در جامعه مواردی بیان کردند.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری از مسئولان هیئت های مذهبی درخواست کردند ازدواج آسان را ترویج دهند، عنوان کرد: طبق آنچه عنوان شد ازدواج دیرهنگام و شرایط سخت تشکیل زندگی مشترک؛ فرزندآوری را نیز تحت الشعاع قرار داده است.

غربی‌ها برای نابودی نسل بشریت ازدواج همجنس‌بازان را تصویب کردند

امام جمعه همدان با بیان اینکه کاهش ازدواج و رشد طلاق از مشکلات جامعه فعلی است، عنوان کرد: غربی‌ها برای نابودی نسل بشریت ازدواج همجنس‌بازان را تصویب کردند و می بینیم که امروز در غرب خانواده‌ کم کم رو به افول می‌رود.

آیت الله محمدی با تاکید بر اینکه جامعه بدون خانواده رو به فروپاشی می رود، ادامه داد: هر اتفاقی در عالم به بستری مناسب نیاز دارد و اگر این بستر فراهم نشود، آن اتفاق به درستی شکل نخواهد گرفت.

امام جمعه همدان با تأکید بر اینکه مقام معظم رهبری بر ترویج ازدواج آسان در جامعه تأکید دارند، گفت: یکی از آرزوهای من این بود که شبکه تلویزیونی داشتم و شش ماه برای مردم درباره خانواده صحبت می کردم.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان با اشاره به رهنمودهای مقام معظم رهبری در خصوص اهمیت خانواده و ازدواج در اسلام و اشاره به زندگی حضرت علی(ع) و حضرت زهرا(س) و تربیت فرزندانی که عالم را نورباران کرده اند، گفت: نباید در خصوص ازدواج جوانان سخت گیری کنیم.

قید و بندها و موانع ازدواج را برداریم

نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری بابیان اینکه با ازدواج زن و مرد عیب هم را پوشش می دهند، ادامه داد: باید قید و بندها و موانع ازدواج را برداریم زیرا بسیاری از افراد به تشکیل خانواده علاقمند هستند.

وی اظهارداشت: شهدا گل های سرسبد جامعه هستند و باید دید در چگونه خانواده ای پرورش یافته اند که این راه را انتخاب کردند کمااینکه هرگونه رفتاری که از فرزندان سر بزند بازتاب رفتار پدر و مادر آن ها است.

آیت الله محمدی با تاکید بر اینکه باید سنت‌ها و رسوم غلط را کنار گذاشت و زمینه ازدواج آسان که باعث حفظ دین جوانان می‌شود را مهیا کرد، گفت: از دواج آسان زمینه عاقبت به خیری را مهیا می کند.

امام جمعه همدان به اقدامات کمیته امداد امام خمینی (ره) در زمینه تامین جهیزیه نوعروسان اشاره کرد و با بیان اینکه اگر ازدواج دیرهنگام رخ دهد گناهش بر گردن ما است، افزود: نگاه دو نامحرم از روی غریزه جنسی زمینه‌ساز گناه است.

خطیب جمعه همدان در ادامه خطبه های امروز گفت: جنایت های بی شماری که در سراسر دنیا اتفاق می افتد و تاکنون  رقم خورده تماما توسط افراد نا نجیب و حرام زاده رقم خورده است.

آیت الله طه محمدی در ادامه اظهار کرد: مردان و زنان چنانچه حایل بین حلال و حرام و محرم و نامحرم را رعایت کنند در درجه اول خود را از معرض خطر دور می‌کند.

مهریه ها و جهیزیه‌های سنگین از موانع ازدواج است

وی با اشاره به اینکه مهریه‌های یک‌هزار سکه‌ای و جهیزیه‌های سنگین از موانع ازدواج است به آمار طلاق در استان همدان اشاره کرد و گفت: طی نیمه نخست سال جاری ۲ هزار طلاق توافقی در استان همدان انجام شده است.

امام جمعه همدان همچنین به دیدار رئیس جمهور سوریه و مقام معظم رهبری اشاره کرد و با بیان اینکه شاهد دیداری صمیمی بودیم، گفت: جبهه مقاومت همیشه پیروز است.

آیت الله محمدی گفت: بشار اسد برای دیدار با رهبری به ایران آمد و دیدار مهم و صمیمی با رهبر معظم انقلاب اسلامی داشت.

وی افزود: روزی پدر بشار اسد (حافظ اسد) در روزهای سخت ما تنها کسی در منطقه بود که به نظام ما کمک کرد و حالا ما در منطقه حامی سوریه و ملت های مسلمان بی پناه هستیم و به فضل خدا پیروزی از آن ماست.

وی همچنین در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه مردم سال گذشته ۴۵ میلیارد تومان به ایتام کمک کردند اظهار کرد: امسال نیز مردم به قشر کم‌بضاعت کشور کمک کنند.

 

انتهای پیام/م م

درباره‌ی خبرنگار1

همچنین ببینید

دیدار کارگران با رهبر انقلاب

غرب ایران - رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار هزاران نفر از کارگران، با بیان نقش کلیدی جامعه کارگری در جهش تولید و بهبود وضع اقتصادی کشور، به تبیین وظایف مسئولان برای حل مشکلات قشرِ قانع و نجیب کارگر پرداختند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *