درگزین دهمین شهرستان استان همدان

به گزارش غرب ایران ، هیأت دولت در اجرای قانون تعاریف و ضوابط تقسیمات کشوری با تغییر و اصلاحات تقسیماتی در شهرستان رزن موافقت کرد و شهرستان رزن با تفکیک قروه درجزین به ۲ شهرستان “رزن” و “درگزین” تقسیم شد.

با این تقسیم استان همدان پس از استقلال فامنین در سال ۸۸ دوباره شاهد استقلال یکی دیگر از حوزه‌های جغرافیایی خود شد تا از این پس ۱۰ فرماندار زمام امور را در شهرستان‌ها بر عهده بگیرند .

درگزین با دو بخش مرکزی و بخش شانجرین و ۴ دهستان جدیدترین تقسیمات سیاسی را به نقشه جغرافیایی اضافه کرد.

بعد از اعلام نهایی ،متعاقبا فرماندار و بخشدار جدید “درگزین ” معرفی خواهد شد تا جمعیت ۳۸ هزار نفری در شرق استان ارتقای بخش خود را جشن بگیرد.

کارشناسان، ارتقاء برخی نمایندگی ها به ادارات مستقل ،و تسهیل در ارائه خدمات به مردم منطقه و افزایش اعتبارات  در حوزه‌های کشاورزی، صنعت و ایجاد اشتغال را از مزایای ارتقای  درگزین به شهرستان عنوان می کنند .

حسن لطفی نماینده مردم رزن در مجلس شورای اسلامی  گفت: موضوع شهرستان شدن قروه درجزین (درگزین )در گذشته هم مطرح بود، اما از زمانیکه بنده به عنوان نماینده شهرستان انتخاب شدم بر اساس یک برنامه زمان بندی این موضوع را با جدیت پیگیر شدم تا به نتیجه رسید.

وی افزود :  ما شرایط لازم برای جمعیت، مساحت و تقسیمات کشوری را داریم چرا که هر دهستان باید حداقل ۴ هزار نفر جمعیت  یا حد اکثر ۸ هزار نفر جمعیت داشته باشد.

لطفی در ادامه از استاندار همدان، مدیر کل تقسیمات کشوری، معاون سیاسی وقت و کسانیکه در تحقق این موضوع کمک کردند قدردانی کرد.

هیأت وزیران علاوه بر استان همدان در اجرای قانون تعاریف و ضوابط تقسیمات کشوری، با تغییر و اصلاحات تقسیماتی در استان‌های زنجان، ایلام، کرمانشاه، آذربایجان غربی، فارس، خراسان شمالی و گلستان نیزموافقت کرد.
به موجب این تصمیمات، ایجاد دو بخش و یک شهرستان، ادغام پنج روستا و تبدیل سه روستا به شهر در استان‌های مذکور، به تصویب دولت رسید.

لازم به ذکر است که مصوبه هیأت دولت بعد از ارسال به  وزارت کشور ،به استانداری همدان ابلاغ می شود و طی مراسمی در شهرستان مذکور با معرفی فرماندار آن رسمی خواهد شد.

بزودی مراسم رسمی تولد شهرستان جدید “درگزین” و معرفی فرماندار این شهرستان با حضور مسئولان شهرستان و استان برگزار می شود.

انتهای پیام/م م

درباره‌ی خبرنگار1

همچنین ببینید

دیدار کارگران با رهبر انقلاب

غرب ایران - رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار هزاران نفر از کارگران، با بیان نقش کلیدی جامعه کارگری در جهش تولید و بهبود وضع اقتصادی کشور، به تبیین وظایف مسئولان برای حل مشکلات قشرِ قانع و نجیب کارگر پرداختند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *