۲۸ منطقه نمونه گردشگری در استان همدان شناسایی شده است

به گزارش غرب ایران، علی مالمیر مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همدان در کارگروه تخصصی میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان همدان به تصویب منطقه نمونه گردشگری «قلندرسیاه» شهرستان تویسرکان اشاره کرد و با بیان اینکه این منطقه پتانسیل جذب سرمایه‌گذار را دارد، گفت: اعتبار لازم برای ایجاد زیرساخت‌های منطقه نمونه گردشگری «قلندرسیاه» آماده است.

وی از معرفی ۲۸ منطقه نمونه گردشگری در استان همدان خبر داد و با بیان اینکه مناطق نمونه گردشگری به پیشنهاد سازمان میراث فرهنگی مصوب می‌شود، گفت: پیگیری جذب سرمایه‌گذار داخلی و خارجی، ارتقای بهره‌وری، اشتغالزایی و توسعه پایدار در قطب‌های گردشگری از جمله اهداف پیگیری مناطق نمونه گردشگری است.

مالمیر بااشاره به اینکه منطقه نمونه گردشگری «قلندرسیاه» با ۳۷ هکتار وسعت در قسمت جنوبی تویسرکان قرار دارد و دارای هیچ پوشش گیاهی نیست، گفت: تویسرکان با ۲۲۱ جاذبه تاریخی و طبیعی فرصتی برای جذب گردشگر است و منطقه «قلندرسیاه» نیز در ۳۰۰ متری این شهرستان قرار دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان همدان بابیان اینکه طرح مطالعاتی این منطقه انجام و در کارگروه میراث فرهنگی مطرح و میزان محدوده و اجازه ساخت و ساز نیز مصوب شده است، گفت: برای توسعه مناطق گردشگری همدان تلاش می شود.

وی به پروژه‌های شاخص میراث فرهنگی همدان نیز اشاره کرد و گفت: موزه منطقه غرب کشور، ساماندهی و تملک هگمتانه، بهره برداری از سایت ارزانفود، ساخت سایت موزه میدان امام و جداره سازی این میدان با همکاری شهرداری و راه و شهرسازی از جمله طرح‌های مهم در همدان است.

مالمیر ساماندهی بازار همدان، ایجاد نمایشگاه دائمی صنایع‌دستی، ثبت جهانی نوشیجان، تکمیل و ساخت روستای مانیزان، مرمت روستای فارسبان در شهرستان ملایر، اجرای طرح‌های گردشگری در سراب‌های نهاوند و تکمیل کاوش معبد لائوسه را از دیگر اقدامات اولویت‌دار سازمان میراث فرهنگی برشمرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان همدان بابیان اینکه احیای کاروانسرای فرسفج و مرمت قلعه اشتران در تویسرکان نیز مدنظر است، گفت: تکمیل و ساخت روستای ملحمدره، تکمیل زیرساخت تالاب پیرسلمان و ایجاد موزه مردم‌شناسی سیدجمال‌الدین اسدآبادی از دیگر اولویت ها است.

 

انتهای پیام/م م

درباره‌ی خبرنگار1

همچنین ببینید

دیدار شاعران و اساتید ادبیات فارسی با رهبر انقلاب

غرب ایران - در شب ولادت با سعادت کریم اهل‌بیت حضرت امام حسن مجتبی علیه‌السلام جمعی از شاعران و اهالی فرهنگ و ادب فارسی با رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار کردند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *