ثبت نام واکسیناسیون کرونا برای دانش آموزان

به گزارش پایگاه خبری غرب ایران؛ معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان همدان گفت: در این طرح دانش آموزان ۱۲ تا ۱۸ سال می‌توانند با مراجعه به سامانه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به نشانی www.salamat.gov.ir برای دریافت نوبت تزریق واکسن کرونا اقدام کنند.

 

عبدالله جعفری افزود: پیش بینی می‌شود از این مرحله بیش از ۱۸۰ هزار نفر از دانش آموزان استان همدان در برابر کرونا واکسینه شود.

وی تصریح کرد: بر اساس دستور وزارت بهداشت مبنی بر شروع واکسیناسیون دانش‌آموزان، در حال حاضر سامانه این طرح برای دانش آموزان متولد یک مهر ۱۳۸۲ تا یک مهر ۱۳۸۳ (سن ورود به سال آخر متوسطه دوم) باز است.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان همدان گفت: ثبت‌نام در این سامانه بر اساس گروه سنی است و مراکز واکسیناسیون دانش آموزانی را می‌پذیرند که در سامانه نوبت‌دهی ثبت‌نام کرده‌اند.

عبدالله جعفری افزود: در حال حاضر تنها تزریق واکسن «سینوفارم» برای دانش آموزان صادر شده است و مراکز واکسیناسیون برای آن‌ها ملزم به تزریق واکسن دانش آموزی هستند.

وی با اشاره به اینکه برای دانش آموزان نیز ۲ دُز واکسن تزریق می‌شود، تصریح کرد: پیش از این اعلام شده بود برای دانش آموزان یک دُز واکسن تزریق می‌شود که در مصوبه جدید، تزریق ۲ دُز واکسن تایید شد.

در سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ بیش از ۳۰۰ هزار دانش آموز در مدارس همدان تحصیل می‌کنند.

درباره‌ی خبرنگار4

همچنین ببینید

دیدار تیم ملی والیبال دانش‌آموزی ایران با رهبر انقلاب

غرب ایران - تیم ملی والیبال دانش‌آموزی ایران که به تازگی قهرمان رقابت‌های ‌والیبال دانش‌آموزان جهان در صربستان شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *