اصلاح ساختار فرهنگی٬ سیاسی و اقتصادی از اولویت های بررسی واقدام در جامعه

به گزارش پایگاه خبری غرب ایران؛ حجت الاسلام والمسلمین شعبانی موثقی امروز در خطبه‌های عبادی ـ سیاسی نماز جمعه همدان با اشاره به اینکه نخبگان حوزوی و دانشگاهی برای طراحی ساختارهای عادلانه اقتصادی به دولت کمک کنند، افزود: کشور نیازمند بازسازی مدیریتی انقلابی در همه عرصه‌هاست و تمام ساختارهای فرهنگی و اقتصادی کشور نیاز به تغییر دارند.

وی با اشاره به اینکه قانون را باید به نفع مردم تعییر داد تأکید کرد: معتقدم قانونی که سبب بروز ظلم به کسی می‌شود را باید به دیوار کوبید و رها کرد، بنابراین باید نسبت به اصلاح این قوانین اقدام شود.

امام جمعه همدان در ادامه با تأکید بر لزوم توجه به مقوله مهم عدالت در کشور تصریح کرد: بنا به فرموده مقام معظم رهبری در جمع دولتمردان، در موضوع تحقق عدالت در جامعه عقب هستیم که باید نسبت به مهم توجه ویژه‌ای شود.

وی با اشاره به تأکید رهبری بر بازسازی انقلابی عرصه‌های مدیریتی در تمام بخش‌ها گفت: در راستای مبارزه بر فساد و پیشروی به سمت تحقق عدالت، باید علاوه بر بهره‌گیری از مدیر خوب و کارآمد، نسبت به اصلاح قوانین فسادزا اقدام شود.

امام جمعه همدان با بیان اینکه اگر این قوانین اصلاح نشوند، مدیر کارآمد هم کاری از پیش نخواهد برد، افزود: اصلاح ساختار فرهنگی٬ سیاسی و اقتصادی از دیگر موضوعاتی است که باید نسبت به آن اقدام شود و کار با جدیت پیش رود.

وی تحقق عدالت را در گرو اصلاح ساختارها عنوان کرد و افزود: اگر ساختاری غیرعادلانه و فاسد باشد مدیر کارآمد هم ممکن است کارآمدی خود را از دست دهد.

شعبانی موثقی گفت: اگر ساختارهای اقتصادی ناسالم و ناعادلانه باشد به طوری که برخی حقوق آن‌چنانی دریافت کنند و برخی نیز درآمدهای بسیار پایین داشته باشند مدیر کارآمد هم قادر نخواهد بود تغییرات زیادی ایجاد کند.

 

انتهای خبر / ب

درباره‌ی خبرنگار4

همچنین ببینید

افزایش ۶۰ درصدی تولید نفت در دولت سیزدهم

غرب ایران - وزیر نفت با اعلام اینکه در دولت سیزدهم نه تنها معطل قدرت‌های بزرگ نشدیم، بلکه بر توان داخلی تکیه کردیم، گفت: در این دولت ۶۰ درصد به تولید نفت، ۵۴ میلیون متر مکعب به تولید گاز، بیش از ۲۲۰هزار بشکه به ظرفیت پالایشی و۱۰ میلیون تن به تولید محصولات پتروشیمی افزوده شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *