کاهش ۴۴ درصدی میزان بارندگی در سال جاری

به گزارش پایگاه خبری غرب ایران؛ سید هادی حسینی بیدار گفت: با توجه به تنش آبی به وجود آمده آبرسانی به ۱۶۱ روستای همدان از طریق تانکر پیش بینی شده بود که با مدیریت آب و فاضلاب این میزان به ۵۶ روستا کاهش یافت.

وی افزود: میزان بارندگی در سال جاری نسبت به زمان مشابه سال گذشته ۴۴ درصد و نسبت به بلند مدت ۳۳ درصد کاهش داشته است که این میزان کاهش در ۵۰ سال گذشته کم سابقه است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان تصریح کرد: با وجود کاهش بارندگی و افزایش ۲.۵ تا ۳.۵ درجه‌ای دمای هوای استان، اجازه قطعی آب در شهرستان‌ها داده نشد و آب شهر همدان نیز با مدیریت فشار در شبکه قطعی نداشته است.
حسینی بیدار گفت: میزان تولید آب در سال ۸۶ حدود یک هزار و ۹۵۰ لیتر در ثانیه بود که هم اینک با وجود گذشت ۱۴ سال به یک هزار ۷۵۰ لیتر کاهش داشته است.
وی با بیان اینکه آب منابع سطحی در حال اضطرار استفاده می‌شود، افزود: از هفت سال پیش تاکنون با بهره گیری از آب عباس آباد و رودخانه خاکو اجازه ندادیم این منابع هدر برود.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان تصریح کرد: فامنین از جمله شهرستان‌هایی است که منابع آبی زیر زمینی ندارد که در این راستا علاوه بر تخصیص ۵۰ میلیون متر مکعب به نیروگاه شهید مفتح اجرای طرح‌هایی در این شهرستان در اولویت قرار گرفت.
حسینی بیدار گفت: ۱۱ میلیارد تومان به طرح‌های آب و فاضلاب فامنین از سوی فرمانداری تخصیص یافته و آب و فاضلاب نیز در این راستا بیش از ۲ برابر این میزان اعتبار برای شتاب دان به طرح‌های این شهرستان اختصاص می‌دهد تا مجموع اعتبارات به بیش از ۳۰ میلیارد تومان برسد.
وی افزود: با توجه به کمبود منابع آبی در استان به ویژه فامنین نباید شاهد کشت محصولات پر آب بر از جمله هندوانه و یونجه در اراضی این شهرستان باشیم.
 مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان تصریح کرد: حفر ۲ حلقه چاه برای فامنین پیش بینی شده که یکی در حال مناقصه بوده و دیگری در صورت تعیین مکان، کار‌های اجرایی آن شروع می‌شود.
 انتهای خبر / ب

درباره‌ی خبرنگار4

همچنین ببینید

افزایش ۶۰ درصدی تولید نفت در دولت سیزدهم

غرب ایران - وزیر نفت با اعلام اینکه در دولت سیزدهم نه تنها معطل قدرت‌های بزرگ نشدیم، بلکه بر توان داخلی تکیه کردیم، گفت: در این دولت ۶۰ درصد به تولید نفت، ۵۴ میلیون متر مکعب به تولید گاز، بیش از ۲۲۰هزار بشکه به ظرفیت پالایشی و۱۰ میلیون تن به تولید محصولات پتروشیمی افزوده شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *