دادستان همدان خواستار نظارت برای جلوگیری از انحصاری شدن توزیع سیمان شد

به گزارش غرب ایران «حسن خانجانی موقر» روز چهارشنبه در جلسه هیات نظارت و پیگیری حقوق عامه افزود: با توجه به ورود سیمان به بورس اما نباید فرآیند به گونه ای اجرایی شود که خرید سیمان از بورس برای تعداد محدودی به انحصار درآید.

وی با بیان اینکه مشکلی برای تأمین سیمان به قیمت مصوب در بازار همدان وجود ندارد، اضافه کرد: با این وجود احتمال می رود با رفتن سیمان به بورس برخی به دنبال انحصارطلبی این کالا بروند تا جایی که آن را انبار کرده یا به قیمت بالاتر از نرخ مصوب در بازار داخلی عرضه کنند و حتی به فکر صادرات آن بیفتند.

دادستان همدان افزود: شرایط موجود در تهران با سایر استان ها متفاوت بوده و نمی توان با ارائه طرح هایی در مرکز به طور کامل پاسخگوی شرایط همه استان ها بود، بنابراین باید برنامه ریزی ها و طرح ها متناسب با خواسته جامعه درباره تأمین سیمان باشد.

خانجانی تأکید کرد: برای جلوگیری از سوءاستفاده برخی خریداران سیمان از بازار بورس، باید نظارت ها را تشدید کرد البته این سازوکار باید به نحوی باشد که خریدار سیمان از بورس، کالا را بلافاصله پس از خرید، در بازار عرضه کند تا مشکل انحصاری شدن سیمان گریبان جامعه را نگیرد.

وی ادامه داد: انحصار سیمان سبب التهاب در بازار شده و ممکن است خریداران توانایی و قدرت رقابت با آنان را نداشته باشند بنابراین باید دستگاه های متولی در مکاتباتی با مرکزنشینان، مشکلات و آسیب ها را انتقال دهند.

دادستان همدان همچنین درباره گلایه مندی مردم نسبت به سر و صدا و چالش های ناشی از تردد کامیون ها در شهر بیان کرد: باید راهکاری عملیاتی با هدف سازمان دهی و جانمایی مکان های مناسبی برای پارکینگ کامیون ها ارائه شود.

 

انتهای پیام/م م

درباره‌ی خبرنگار1

همچنین ببینید

تعیین‌تکلیف ۲۹۰ کرسی مجلس دوازدهم + نتایج دور دوم انتخابات

دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۱۵ استان‌‌ با حضور پرشور مردم‌ برای تعیین‌تکلیف پارلمان دوازدهم روز جمعه ۲۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ برگزار شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *