فقط ۲۶درصد حجم ذخیره سد اکباتان پر است

به گزارش پایگاه خبری غرب ایران ؛منصور ستوده اظهار داشت: استان همدان دارای چند سد برای نگهداری منابع آبی است که از این تعداد ۲ مورد در مرکز استان قرار داشته و شهرستان‌های تویسرکان، کبودراهنگ، ملایر، رزن و اسدآباد هم هر کدام یک سد دارند.

وی افزود: بر اساس آخرین آمار حجم ذخیره سد اکباتان به عنوان منبع اصلی تأمین آب شهرستان همدان ۸ میلیون و ۸۰۰ هزار متر مکعب معادل ۲۶ درصد حجم کل سد است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای همدان بیان کرد: ورودی آب به سد اکباتان صفر است و هزار و ۱۳ متر مکعب آب هم برای مصرف شرب از آن خارج می‌شود.

ستوده گفت: سد آبشینه هم یک میلیون و ۷۰۰ هزار متر مکعب آب داشته و ۳۵ درصد آن پر است که به عنوان منبع دوم ذخیره آب شهرستان همدان به شمار می‌رود.

وی اعلام کرد: سد شیرین سو در شهرستان کبودراهنگ هم دارای یک میلیون و ۶۰۰ هزار متر مکعب معادل ۳۷ درصد حجم کل سد و سد کلان ملایر دارای ۴۰ میلیون و ۲۰۰ هزار متر مکعب معادل ۸۹ درصد حجم سد است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای همدان گفت: حجم ذخیره سد سرابی تویسرکان هم ۳ میلیون و ۴۸۰ هزار متر مکعب معادل ۳۸ درصد حجم این سد است.

ستوده در پاسخ به شایعات مطرح شده درباره آبرسانی از چاه‌های خالق‌وردی به همدان هم بیان کرد: حوضه آبریز خالق‌وردی از دشت کبودراهنگ جدا است و تا تکمیل خط انتقال آب از استان مجاور، آبرسانی اضطراری به همدان از این چاه‌ها انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: بنابر تصمیم ستاد بحران استانداری برای عبور از بحران خشکسالی ناچار به استفاده از منابع زیرزمینی هستیم.

انتهای پیام/خ

درباره‌ی خبرنگار2

همچنین ببینید

۱۶۴ هزار‌ نفر متقاضی دریافت مسکن “قانون جوانی جمعیت”تایید شدند

غرب ایران - دبیر جوانی جمعیت در وزارت راه و شهر‌سازی گفت: با ابلاغ قانون جوانی جمعیت برای دریافت مسکن از اواخر مهرماه سال ۱۴۰۰ و اجرای پیش‌نیاز‌های آن تاکنون، ۱۶۴ هزار‌ نفر مشمول قانون ماده ۴ تایید نهایی شدند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *