همدان به دو بیمارستان صحرایی مجهز شد

به گزارش پایگاه خبری غرب ایران؛ استاندار همدان در ستاد استانی کرونا گفت :تمامی دستگاه‌های دولتی در استان در کنار دانشگاه علوم پزشکی هستند.

 شاهرخی همچنین افزود : نباید کسی که نیازمند بستری باشد بدلیل نبود تخت در بیمارستان پذیرش نشود.

در ادامه دکتر حاجی بابایی نماینده همدان وفامنین در مجلس هم با اشاره به اینکه وضعیت کشور از نظر کرونا ومسائل مرتبط با ان مطلوب نیست گفت :باید امروز برای برون رفت از این شرایط همه توان خود را بدون حاشیه سازی بکار بیریم تا ضمن جلب اعتماد ورضایت مردم رضایتمندی سرمایه‌های اجتماعی را نیز ارتقا دهیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان هم در این ستاد با اشاره به شرایط قرمز استان گفت : تا کنون ۱۵۱ بیمار کرونایی بستری و ۸۹۸ نفر نیز بیمار سرپایی در استان وجود دارد.

وی با بیان اینکه در ۲۴ ساعت گذشته یک‌هزار و ۱۱۷ نفر به بیمارستان‌های استان مراجعه کرده‌اند افزود: دو بیمارستان صحرایی در استان راه‌اندازی شد که نقش موثری در کم کردن ورودی بیمارستان‌ها داشت.

دکتر حیدری مقدم با بیان اینکه وضعیت شیوع کرونا استان در شرایط مطلوبی نیست و آمارها افزایشی است؛ اما قابل کنترل است گفت: تا کنون بیش از ۹۱درصد جمعیت افراد بالای ۶۰ سال که بیشترین مرگ و میر در استان را داشتند، واکسینه شده‌اند.

ریئس دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه در مجموع ۳۵ درصد جمعیت شهری و ۲۰ درصد جمعیت روستایی واکسینه شده‌اند گفت: علت ۳۳ درصد موارد ابتلا به کرونا در استان شرکت در اجتماعات و ۶۵ درصد نیز دورهمی‌های خانوادگی است.

در پایان سرهنگ سعید زاده معاون عملیات فرماندهی انتظامی همدان هم گفت: در مدت دو هفته اجرای محدودیت‌های تردد پلاک‌های غیر بومی به داخل استان ۲۲ هزار و ۷۳۵ خود رواعمال جریمه یک میلیون تومانی شدند.

 

 

انتهای خبر / ب

درباره‌ی خبرنگار4

همچنین ببینید

نخستین کنگره ملی ایران شناسی برگزار می‌شود

غرب ایران - نخستین کنگره ملی ایران شناسی ایران پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت توسط انجمن ایران شناسی در خانه اندیشمندان علوم انسانی برگزار می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *