احداث شهرک بزرگ گلخانه‌ای ۲۵ هکتاری

به گزارش پایگاه خبری غرب ایران؛ سیدسعید شاهرخی در مراسم افتتاح طرح کشاورزی سبزی و سیفی فامنین افزود: یکی از اقدامات موثر در استان همدان توجه به کشت‌های گلخانه‌ای و توسعه گلخانه‌ها بود.

وی با بیان اینکه طرح سبزی و سیفی با ظرفیت ۴۰۰ تن، ۱۳ هزار متر‌مربع در شهرستان فامنین با اعتبار ۱۵ میلیارد تومان و اشتغال زایی ۱۱ نفر افتتاح شد، گفت: فامنین یکی از سی و یک شهر منتخب در کشور است که پروژه‌های ویژه‌ای برای توسعه آن در نظر گرفته شده است.

استاندار همدان تأکید کرد: یکی از سیاست‌های مهمی که در بدو ورود ما، در برنامه راهبردی توسعه سه ساله استان انجام شد، توجه با بهره‌مندی و بهره‌گیری در پروژه‌های آب و خاک بود.

شاهرخی گفت: تا پیش از برنامه راهبردی توسعه ۳ ساله استان میزان کشت گلخانه‌ای ۷۰ هکتار در سراسر استان بود که، اما با تدوین این برنامه در سه سال گذشته توانستیم سالی ۷۰ هکتار را برنامه‌ریزی و راه‌اندازی کنیم.

این مسئول با بیان اینکه یکی از شهرستان‌های موفق در زمینه گلخانه‌ها، شهرستان فامنین است تأکید کرد: در ماه‌های آینده شاهد شکل‌گیری شهرک گلخانه ۲۵ هکتاری در این شهرستان خواهیم بود.

رئیس جهاد کشاوزی استان همدان هم با اشاره به اینکه بیش از ۵ هزار ۸۰۰ میلیارد تومان طرح در بخش کشاورزی در حال اجراست، گفت: امسال از ۳ هزار و ۶۰۰ هکتار زمین پیش بینی شده برای اجرای طرح‌های آبیاری ۲ هزار و ۶۰۰ هکتار اجرایی شده است.

رضوانی جلال افزود: در حال حاضر ۱۳ واحد پرورش بوقلمون با ظرفیت تولید ۷۰ هزار قطعه در استان فعالند و قرار است به زودی با سرمایه گذاری بخش خصوصی زنجیره کامل تولید آن در استان ایجاد شود.

حمیدرضا متین، مدیرکل صنعت، معدن و تجارت همدان هم گفت: امسال بیش از ۴۲۰ طرح به ارزش ۹ هزار میلیارد تومان در بخش صنعت استان به بهره برداری می‌رسد و تاکنون هزار و ۵۰۰ جواز تأسیس در این زمینه صادر شده است.

 

انتهای خبر / ب

درباره‌ی خبرنگار4

همچنین ببینید

۱۶۴ هزار‌ نفر متقاضی دریافت مسکن “قانون جوانی جمعیت”تایید شدند

غرب ایران - دبیر جوانی جمعیت در وزارت راه و شهر‌سازی گفت: با ابلاغ قانون جوانی جمعیت برای دریافت مسکن از اواخر مهرماه سال ۱۴۰۰ و اجرای پیش‌نیاز‌های آن تاکنون، ۱۶۴ هزار‌ نفر مشمول قانون ماده ۴ تایید نهایی شدند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *