ایجاد۵۰ کیلومتر کمربند حفاظتی مرز بین اراضی ملی و مستثنیات مردم

به گزارش پایگاه خبری غرب ایران؛ مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری همدان گفت: از این تعداد، هفت طرح حوزه آبخیزداری است که در حوزه‌های آبخیز شهرستان‌های بهار، ملایر، فامنین، نهاوند، کبودرآهنگ و رزن اجرا شده، ضمن اینکه یک طرح نیز مربوط به توسعه جنگل با نهال و سه پروژه در رابطه با احداث کمربند حفاظتی در عرصه‌های منابع طبیعی استان همدان است.

اسفندیار خزایی افزود: طرح‌های آبخیزداری در قالب اقدامات مکانیکی شامل احداث بند‌های سنگی- ملاتی در سطح ۹ هزار و ۸۵۰ متر مکعب، عملیات گابیونی در سطح ۲ هزار و ۵۰ متر مکعب و عملیات خشکه چین به حجم یک هزار و ۷۰ متر مکعب انجام شده است.

وی تأکید کرد: یک طرح توسعه جنگل کاری نیز به وسعت ۸۰ هکتار در شهرستان اسدآباد اجرا و آماده بهره برداری شده است.
خزائی با بیان اینکه در عملیات جنگل کاری از گونه‌های سازگار با شرایط آب و هوایی منطقه استفاده شده است، گفت: برای اجرای طرح‌های توسعه جنگل کاری از گونه‌های با نیاز آبی کم همچون «داغداغدان»، «بنه» و «سنجد» استفاده شده است.

وی تصریح کرد: با توجه به اهمیت حفظ و توسعه عرصه‌های منابع طبیعی نزدیک به ۵۰ کیلومتر کمربند حفاظتی شامل هشت کیلومتر در شهرستان درگزین، ۴۲ کیلومتر در نهاوند و با ایجاد بنچمارک (بلوک سیمانی) مرز بین اراضی ملی و مستثنیات مردم مشخص شده است تا از تصرف اراضی ملی جلوگیری شود.

 

انتهای خبر / ب

درباره‌ی خبرنگار4

همچنین ببینید

۶۰ درصد شعب رأی گیری دور دوم انتخابات مجلس تمام الکترونیک هستند

رئیس ستاد انتخابات کشور گفت: ۱۱ هزار ۵۰۰ شعبه اخذ رأی در مرحله دوم انتخابات پیش بینی شده است که ۶۰ درصد آن تمام الکترونیک است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *