۶۵۰ هزار متر مکعب آب آشامیدنی مورد نیاز مشترکان همدان تامین می‌شود

به گزارش پایگاه خبری غرب ایران؛ نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی در آیین بهره برداری از آبرسانی اضطراری به شهر همدان گفت: تصفیه خانه این طرح بزرگترین تصفیه خانه غرب کشور است و ظرفیت تصفیه سه هزار و ۶۰۰ لیتر آب در ثانیه را دارد و ظرفیت آن ۲ و نیم برابر مصرف مورد نیاز شهر همدان است.

حاجی بابایی افزود: بر اساس پیش بینی‌های انجام شده با توجه به خشکسالی اخیر، سد اکباتان تا اوایل مهرماه ظرفیت تامین آب شهر همدان را داشت که با بهره برداری از این طرح اضطراری چالش تامین آب آشامیدنی این شهر به صورت موقت برطرف می‌شود.

وی تأکید کرد: با بهره برداری از این طرح، در یک ماه آینده ۶۵۰ هزار متر مکعب آب آشامیدنی مورد نیاز مشترکان همدان را تامین می‌شود.

حمیدرضا حاجی بابایی تصریح کرد: آبرسانی به شهر همدان اگر طولانی شده به خاطر تخصیص بودجه و اعتبار نیست بلکه مسائل منطقه ای، اجازه انتقال آب به استان همدان را نداده است.

نماینده مردم همدان و فامنین در خانه ملت با اشاره به اینکه این آب از ۷۰ کیلومتری شهر همدان تامین می‌شود، تأکید کرد: این آب امشب وارد شبکه آب لوله کشی مشترکان شهر همدان می‌شود و از کیفیت بالایی برخوردار است.

حاجی بابایی گفت: برای اجرای این طرح ۱۲۲ کیلومتر لوله گذاری کار گذاشته شده و مخازنی با گنجایش ۹۰ هزار متر مکعب ساخته شده است.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای این طرح درنظر گرفته شده که ۷۸ میلیارد تومان از این اعتبار مربوط به امسال است که ۴۵ میلیارد تومان آن از طریق اعتبارات ملی و ۳۳ میلیارد دیگر نیز از محل تنش آب و جابه جایی ردیف‌های بودجه تامین شده است.

وی در پایان تاکید کرد: آب مورد نیاز همدان، بهار، کبوداهنگ، لالجین، جورقان و ۵۹ روستا از طریق این خط تامین می‌شود.

 

انتهای خبر / ب

درباره‌ی خبرنگار4

همچنین ببینید

دیدار کارگران با رهبر انقلاب

غرب ایران - رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار هزاران نفر از کارگران، با بیان نقش کلیدی جامعه کارگری در جهش تولید و بهبود وضع اقتصادی کشور، به تبیین وظایف مسئولان برای حل مشکلات قشرِ قانع و نجیب کارگر پرداختند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *