درب منازل شهدای همدان میزبان مداحان چهارپایه‌خوان

به گزارش پایگاه خبری غرب ایران؛ مسعود طاهری در خصوص برنامه‌های کانون مداحان شهرستان همدان افزود: با توجه به شیوع بیماری کرونا کانون مداحان چندین جلسه برای ساماندهی هیئات و مداحان برای رعایت دستورالعمل های بهداشتی برگزار کرده است.

وی تأکید کرد: به درخواست نماینده ولی فقیه در استان همدان قرار است امسال به جای دسته‌های عزاداری، یک اجتماع واحد با رعایت کامل دستورالعمل های بهداشتی و فاصله گذاری صورت گیرد و هیئات محترم و همچنین عزاداران در این مراسم شرکت کنند.

مسئول کانون مداحان همدان با بیان اینکه کمیته ناظرین بر هیئات هر شب به چندین هیئت سرکشی می‌کنند و اگر مشکلی وجود داشته باشد اعلام می‌کنند، از برگزاری مراسم چهارپایه‌خوانی مقابل منازل شهدا، روبه‌روی مساجد و بازار‌ها خبر داد.

طاهری با انتقاد به وضعیت منع تردد‌های شبانه تصریح کرد: برنامه بیشتر هیئات شهر از ساعت حدود ساعت ۲۲ تا ساعت ۲۳:۳۰ اجرا می‌شود و قانون منع تردد موجب متضرر شدن عزاداران حسینی می‌شود و حضور مردم در هیئات و برگزاری پرشور مراسم ها را با مشکل مواجه می‌کند.

طاهری با بیان اینکه به دلیل جلوگیری از شیوع ویروس پذیرایی به صورت شام و نهار از عزاداران گرامی صورت نمی‌گیرد، افزود: امسال غذا‌ها پخت و به بیرون توزیع می‌شود و برای توزیع غذای روز عاشورا تنها کسانی که نام نویسی کرده‌اند می‌توانند در آشپزخانه تردد کنند، همچنین توزیع و پخت غذا نیز با نظارت ستاد مقابله با بیماری کرونا انجام می‌شود.

وی افزود: برای دهه دوم نیز تصمیم بر این شده است که دیگر تصویری از مداحان گرامی بر بنر‌های شهر قرار نگیرد.

طاهری با تشکر از هیئات مذهبی به علت حسن همکاری در برگزاری مراسم در فضای باز که مشکلات و مسائل خاص خود را دارد، درخواست کرد: افرادی که در فضای باز عزاداری می‌کنند سعی کنند صدای بلندگوهایشان را کمتر کنند تا موجب آزار و رنجش عزیزانی که مشکل و یا بیمار دارند نشوند.

شایان ذکر است: آیین چهارپایه خوانی، روضه خوانی کوچه و محلات در درب منزل شهدا است که این مراسم با هدف احیای سنت چهارپایه خوانی و بویژه تکریم خانواده معظم شهدا برگزار می  شود که با حضور خانواده شهیدان و عموم مردم و با رعایت شیوه نامه های بهداشتی، به عزاداری و سوگواری پرداخته می شود. 

 

انتهای خبر / ب

درباره‌ی خبرنگار4

همچنین ببینید

مصوبات سفر رهبری در کردستان ۱۰۰ درصد متحقق شد

غرب ایران - رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کردستان گفت: اجرای هزار و ۲۵۷ پروژه مصوب سفر رهبر معظم انقلاب در استان ۱۰۰ درصد تحقق پیدا کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *