۹۵درصد آتش سوزی ها در مراتع استان همدان منشأ انسانی دارد

به گزارش پایگاه خبری غرب ایران؛ اسفندیار خزائی با اشاره به کاهش آتش سوزی افزود: در مدت مشابه سال قبل ۳۸ فقره آتش سوزی به مساحت ۸۶ هکتار در مراتع استان همدان ثبت شده است. 

وی تصریح کرد: تنها پنج درصد آتش‌سوزی‌ها منشأ طبیعی مانند صاعقه داشته و ۹۵ درصد دیگر منشأ انسانی دارد برای مثال اختلافات محلی، آتش سیگار و آتش روشن کردن گردشگران در طبیعت از دلایل عمده آتش‌سوزی مراتع است.

مدیرکل منابع طبیعی استان همدان همچنین با اشاره به عوامل مؤثر در کاهش آتش‌سوزی‌ها گفت: این استان به ۲۰ بلوک حفاظتی تقسیم وهر قسمت به نیروی‌های حفاظتی مربوطه داده شد و در این راستا اقداماتی مانند همکاری با همیاران طبیعت، برگزاری کلاس‌های آموزشی برای مرتع‌داران و همکاری با بسیج سازندگی برای دیده‌بانی انجام گرفت.

اسفندیار خزائی به امکانات گروه‌های اطفاء حریق اشاره کرد و افزود: در استان همدان  ۱۰ گروه اطفاء حریق وجود دارد که امکاناتی مانند دمنده‌ها، آتش‌کوب‌ها و شن‌کش‌ها در اختیار این نیرو‌ها قرار گرفته است.

 

انتهای خبر / ب

درباره‌ی خبرنگار4

همچنین ببینید

۶۰ درصد شعب رأی گیری دور دوم انتخابات مجلس تمام الکترونیک هستند

رئیس ستاد انتخابات کشور گفت: ۱۱ هزار ۵۰۰ شعبه اخذ رأی در مرحله دوم انتخابات پیش بینی شده است که ۶۰ درصد آن تمام الکترونیک است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *