هدایت تحصیلی ۲۱ هزار دانش آموز در همدان

به گزارش پایگاه خبری غرب ایران؛ معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان همدان گفت: نمون‌برگ‌های (فرم‌های) هدایت تحصیلی با هدف تحقق توزیع متوازن شاخه‌ای و رشته‌ای برای بیش از ۲۱ هزار دانش آموز پایه نهم در این استان صادر شده است.

یوسف سعیدی افزود: همزمان با صدور نمون‌برگ‌های هدایت تحصیلی، مشاوران مناطق ۱۹ گانه آموزش و پرورش برای تحقق توزیع متوازن شاخه‌ای و رشته ای، دانش آموزان را راهنمایی می‌کنند.

وی تصریح کرد: هدایت تحصیلی فرآیندی است که از پایه هفتم دوره اول متوسطه آغاز می‌شود و در پایه نهم به نتیجه می‌رسد، این فرایند با راهبری کمیته هدایت تحصیلی اداره کل، مناطق و دبیرستان‌های دوره اول اجرا می‌شود.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان همدان گفت: ۳۵ درصد امتیاز هدایت تحصیلی مربوط به عملکرد تحصیلی دانش‌آموزان شامل کسب حدنصاب نمرات دروس تخصصی پایانی خرداد، کسب حداقل میانگین دروس تخصصی در پایه‌های هفتم و هشتم با ضریب یک و پایه نهم با ضریب سه و تمامی نمره‌های دوره اول متوسطه با ضرایب اختصاصی شاخه‌ها و رشته‌های تحصیلی براساس نمره‌های پایانی نوبت دوم خرداد است.

یوسف سعیدی افزود: به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، امسال فرم هدایت تحصیلی به صورت غیرحضوری ارائه شد و دانش آموزان پایه نهم برای دریافت فرم ۶ و هفت هدایت تحصیلی لازم است به سامانه همگام به نشانی www.hamgam.medu.ir مراجعه کنند.

وی تصریح کرد: همه این اطلاعات در سامانه همگام بارگذاری شده و دانش‌آموزان می‌توانند بدون حضور در مدرسه و با مراجعه به این سامانه فرم‌های شماره ۶ نمون برگ هدایت تحصیلی و شماره هفت نمون برگ سوابق و اولویت ثبت‌نام در رشته تحصیلی، مدرسه و ظرفیت منطقه را دریافت کنند؛ همچنین اطلاعات از طریق همین سامانه به مدرسه مقصد منتقل می‌شود.

 شایان ذکر است: در سال تحصیلی گذشته نزدیک به ۲۹۶ هزار دانش‌آموز در بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ مدرسه همدان تحصیل کردند.

 

انتهای خبر /ب

 

درباره‌ی خبرنگار4

همچنین ببینید

۱۶۴ هزار‌ نفر متقاضی دریافت مسکن “قانون جوانی جمعیت”تایید شدند

غرب ایران - دبیر جوانی جمعیت در وزارت راه و شهر‌سازی گفت: با ابلاغ قانون جوانی جمعیت برای دریافت مسکن از اواخر مهرماه سال ۱۴۰۰ و اجرای پیش‌نیاز‌های آن تاکنون، ۱۶۴ هزار‌ نفر مشمول قانون ماده ۴ تایید نهایی شدند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *