پایان مرداد آخرین مهلت دریافت آثار کنگره ملی شهید مدنی

به گزارش پایگاه خبر غرب ایران؛ محمد عبدی با اشاره به اینکه این کنگره به مناسبت چهلمین سالگرد شهادت شهید محراب آیت‌الله مدنی (ره) شهریورماه امسال در همدان برگزار می‌شود افزود: ۸ کمیته اجرایی، شورای سیاست‌گذاری و شورای برگزاری استانی در ۴ بخش شامل زندگی و شخصیت عرفانی و اخلاقی، شخصیت اجتماعی و سیاسی، بخش علمی، نماز جمعه و شهدای محراب با کمک دستگاه‌ها، ادارات و نهاد‌های فرهنگی در استان تشکیل شده است.

وی تصریح کرد: از اهداف اصلی برگزاری کنگره علاوه بر تجلیل از مقام این عالم ربانی و شهید والامقام، معرفی و تبیین شخصیت یک عالم انقلابی است تا با معرفی آن الگویی مناسب برای جامعه به‌ویژه جوانان و طلاب علوم دینی، راه صحیح پیمودن مسیر حقیقت و معرفت را فراهم آورد.

مسئول روابط عمومی دبیرخانه کنگره ملی شهید محراب آیت‌الله مدنی با بیان اینکه فراخوان مقالات در ۴ بخش است افزود: زندگی و شخصیت عرفانی و اخلاقی شهید آیت‌الله مدنی یکی از بخش هاست که شامل بخش‌های خاندان، محیط تربیتی، تحصیل و… سیره و سبک زندگی شهید مدنی زهد، ساده زیستی، مردم‌داری و… و نقش تفکر عرفانی در شکل‌گیری شخصیت شهید مدنی است.

محمد عبدی با اشاره به بخش دیگر کنگره که درباره شخصیت اجتماعی و سیاسی شهید آیت‌الله مدنی است، افزود: این بخش شامل جایگاه ولایت‌فقیه در اندیشه و رفتار شهید مدنی، نقش‌آفرینی این شهید در پیدایی و پویایی انقلاب اسلامی، جایگاه اجتماعی و انقلابی شهید در شهر همدان و سایر شهرها، نقش شهید مدنی در پایه‌گذاری نهاد‌های فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و خدماتی و شهید مدنی و رویارویی با جریان‌های انحرافی و فرقه‌های ضاله است.

وی با بیان اینکه محور علمی بخش دیگر کنگره است، افزود: این بخش شامل جایگاه و نقش شهید مدنی در حوزه‌های علمیه (نجف، قم و…)، ابعاد شخصیت علمی شهید مدنی (اساتید، شاگردان و دروس)، نقش الگویی شهید مدنی در تربیت اخلاقی و انقلابی طلاب علوم دینی و نقش حوزه‌های علمیه در صیانت از دین و باور‌ها و جلوگیری از انحرافات در جامعه اسلامی است.

مسئول روابط عمومی دبیرخانه کنگره ملی شهید محراب آیت‌الله مدنی با اشاره به اینکه بخش دیگر در خصوص نماز جمعه و شهدای محراب است، افزود: این بخش شامل بازنمایی هویت نماز جمعه به عنوان یکی از مهم‌ترین نهاد‌های جریان ساز در نظام جمهوری اسلامی، واکاوی سیره و روش مدیریتی شهدای محراب در جایگاه امامت جمعه و نمایندگی، ولی فقیه در جریان‌ها و رویداد‌های مهم پس از انقلاب اسلامی و بخش‌های جنبی هم شامل خاطرات، تصاویر و اسناد است.

شایان ذکر است: آیت الله مدنی که در راه پیروزی انقلاب اسلامی، بار‌ها به دست ماموران رژیم ستمشاهی بازداشت و تبعید شد، سر انجام در بیستم شهریور ۱۳۶۰ در محراب نماز جمعه تبریز به دست منافقان کوردل به شهادت رسید.

 

انتهای خبر / ب

درباره‌ی خبرنگار4

همچنین ببینید

پرداخت ۶ هزار میلیارد به گندم‌کاران همدانی

غله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *