کاهش ۴۰ درصدی تولید گندم در استان همدان

به گزارش پایگاه خبری غرب ایران؛مسعود بکایی استان گفت: ۵۲ مرکز خرید گندم در سراسر استان دایر شده و تا پایان شهریور آماده خریداری محصول از کشاورزان استان هستند.

وی افزود: کشاورزان شهرستان رزن با ۴۶ هزار تن تاکنون بیشترین گندم را به مراکز خرید تحویل داده اند.
مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان تصریح کرد: نرخ خرید تضمینی گندم پنج هزار تومان است و بهای محصول کشاورزان به صورت الکترونیکی به حساب آن‌ها واریز می‌شود.
بکایی همچنین به خریداری ۱۲۰۰ تن دانه روغنی کلزا از کشاورزان استان اشاره کرد و گفت: خرید تضمینی این محصول نیز در راستای حمایت از فعالان بخش کشاورزی انجام می‌شود.
وی گفت: طبق برآورد سازمان جهاد کشاورزی امسال تولید گندم در استان ۴۰ درصد کاهش داشته است.
مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان همدان همچنین اظهار داشت: سال گذشته ۴۳۹ هزار تن گندم به صورت تضمینی از کشاورزان استان همدان خریداری و یک هزار و ۱۷۲ میلیارد تومان بهای آن به موقع به حساب دهقانان واریز شد.
 
شایان ذکر است: کشاورزان استان امسال ۶۸ هزار و ۵۰۰ هکتار گندم آبی و ۳۳۳ هزار هکتار گندم دیم کشت کرده اند و پیش‌بینی می‌شود بیش از ۲۰۰ هزار تن محصول از این مزارع برداشت شود.
همچنین گفتنی است: پارسال همدان در خرید تضمینی گندم جایگاه ششم کشوری را کسب کرد و بنابر آمار شرکت بازرگانی دولتی ایران، بعد از استان‌های خوزستان، فارس، گلستان، کردستان و کرمانشاه قرار دارد.
انتهای خبر/ ب

درباره‌ی خبرنگار4

همچنین ببینید

افزایش ۶۰ درصدی تولید نفت در دولت سیزدهم

غرب ایران - وزیر نفت با اعلام اینکه در دولت سیزدهم نه تنها معطل قدرت‌های بزرگ نشدیم، بلکه بر توان داخلی تکیه کردیم، گفت: در این دولت ۶۰ درصد به تولید نفت، ۵۴ میلیون متر مکعب به تولید گاز، بیش از ۲۲۰هزار بشکه به ظرفیت پالایشی و۱۰ میلیون تن به تولید محصولات پتروشیمی افزوده شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *