۸۵ درصد موارد فوتی ها بالای ۷۰ سال سن دارند

به گزارش پایگاه خبری غرب ایران؛ رییس دانشگاه علوم پزشکی همدان در کمیته اطلاع‌رسانی ستاد مدیریت کرونا استان افزود : در ۲۴ ساعت گذشته  ۳۶۴ بیمار سرپایی با علائم تنفسی مشکوک به کرونا به بیمارستان‌های استان، مراجعه کردند که از این تعداد ۶۶ نفر بستری شدند و سه نفر نیز فوت کردند تا آمار  فوتیهای استان به دو هزار و ۳۲۰ نفر برسد.

رشید حیدری‌مقدم تصریح کرد: از ابتدای تیر تا کنون روند مراجعه بیماران بستری و سرپایی رو به افزایش است و در این بازه زمانی تعداد موارد بستری در استان از ۳۸۰ نفر به ۶۸۰ نفر رسیده است.

وی گفت : ۳۸ درصد مبتلایان به علت شرکت در اجتماعات و ۶۱ درصد در تماس درون خانوادگی به این بیماری مبتلا شدند.

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی همدان در رابطه با واکسیناسیون در استان همدان، گفت: با ارزیابی انجام شده ۸۵ درصد موارد فوتی بالای ۷۰ سال سن دارند و مرگ زیر ۶۰ ساله‌ها فقط ۵ درصد مرگ‌ومیر را شامل می‌شود.

حیدری‌مقدم با بیان اینکه تمایل به تزریق واکسن در مناطق روستایی قابل قبول نیست، اظهار کرد: تا الان در کل استان ۲۰۸ هزار دُز واکسن تزریق کردیم و قرار است ۱۳ مرکز تجمیعی جدید واکسیناسیون در استان، راه‌اندازی شود.

وی خاطرنشان کرد: مهم‌ترین دغدغه ما عادی انگاری مردم به ویژه در مناطق روستایی و حاشیه شهر است همچنین تا الان ۷۰ درصد موارد مرگ و میر و بستری در مناطق شهری بودند و روستاییان کمتر مورد ابتلا قرار گرفتند و حساسیت بالایی برای درگیری با این بیماری دارند.

حیدری‌مقدم در رابطه با تزریق واکسن برکت در استان، اظهار کرد: از سه هفته پیش تزریق واکسن برکت در استان آغاز شده و هرکسی بخواهد واکسن بزند می‌تواند واکسن برکت را انتخاب کند.

وی ادامه داد: هر واکسنی که در کشور وجود دارد می‌تواند موارد فوتی را کاهش بدهد و تا الان موارد فوتی به علت ابتلا به کروناویروس در میان افراد واکسینه شده نداریم.

 

انتهای خبر /ب

درباره‌ی خبرنگار4

همچنین ببینید

افزایش ۶۰ درصدی تولید نفت در دولت سیزدهم

غرب ایران - وزیر نفت با اعلام اینکه در دولت سیزدهم نه تنها معطل قدرت‌های بزرگ نشدیم، بلکه بر توان داخلی تکیه کردیم، گفت: در این دولت ۶۰ درصد به تولید نفت، ۵۴ میلیون متر مکعب به تولید گاز، بیش از ۲۲۰هزار بشکه به ظرفیت پالایشی و۱۰ میلیون تن به تولید محصولات پتروشیمی افزوده شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *