هک اینستاگرام شیوه جدید کلاهبرداری

به گزارش پایگاه خبری غرب ایران؛ سرهنگ فیروز سرخوش نهاد افزود: یک هفته گذشته چندین پرونده در زمینه کلاهبرداری از شهروندان در پلیس فتا همدان تشکیل شد که بررسی‌ها گویای استفاده از شیوه هک اینستاگرام و ارسال پیام کمک مالی است.

وی تصریح کرد: در این شیوه فرد متخلف اقدام به هک شبکه اجتماعی از جمله تلگرام یا اینستاگرام فرد کرده سپس اقدام به ارسال پیام‌هایی مبنی بر درخواست کمک مالی با ذکر مبلغ و شماره حساب برای واریز می‌کند.

رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان همدان گفت: فالور‌ها پس از دریافت پیام با این تفکر که از سوی دوستشان ارسال شده اقدام به واریز وجه درخواستی به شماره حساب اعلامی می‌کنند.

سرهنگ سرخوش نهاد افزود: در پرونده‌ای که به تازگی در پلیس فتا تشکیل شد فرد کلاهبردار پیامکی با این مضمون «در سانحه رانندگی دچار خسارت شده و هم اینک در تعمیرگاه حضور و نیاز فوری به پول دارم» برای دنبال کننده‌های اینستاگرامی کرده و از کاربران درخواست واریز وجه کرده است.

وی از شهروندان خواست در صورت دریافت چنین پیامک‌هایی پیش از واریز وجه با مخاطب به صورت تلفنی تماس برقرار کرده و صحت این موضوع را جویا شوند و پس از اطمینان، وجه درخواستی را واریز کنند.

رییس پلیس فتا همدان تصریح کرد: فعالان در شبکه‌های اجتماعی برای پیگیری از هک شدن، رمز تایید ۲ مرحله‌ای احراز هویت را فعال کنند و در صورت اطلاع از هک شدن شبکه اجتماعی خود اقدام به اطلاع رسانی موضوع به دوستان و آشنایان و جلوگیری از کلاهبرداری افراد سودجو از این طریق شوند.

سرهنگ سرخوش نهاد تاکید کرد: علاوه بر در جریان گذاشتن دوستان و آشنایان با هدف جلوگیری از سوء استفاده کلاهبرداران، باید مراتب در کمترین زمان به پلیس فتا گزارش شود تا اقدام لازم برای شناسایی متخلفان و دستگیری آن‌ها صورت گیرد.

 

انتهای خبر / ب

درباره‌ی خبرنگار4

همچنین ببینید

۱۶۴ هزار‌ نفر متقاضی دریافت مسکن “قانون جوانی جمعیت”تایید شدند

غرب ایران - دبیر جوانی جمعیت در وزارت راه و شهر‌سازی گفت: با ابلاغ قانون جوانی جمعیت برای دریافت مسکن از اواخر مهرماه سال ۱۴۰۰ و اجرای پیش‌نیاز‌های آن تاکنون، ۱۶۴ هزار‌ نفر مشمول قانون ماده ۴ تایید نهایی شدند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *