استان همدان بیش از ۲۳ هزار اشیاء ارزشمند تاریخی دارد

به گزارش پایگاه خبری غرب ایران؛سید سعید شاهرخی در دیدار میدانی از موزه در حال ساخت منطقه‌ای غرب کشور با اشاره به این که استان همدان سابقه درخشانی در تاریخ و تمدن کشور دارد گفت: استان همدان بیش از ۲۳ هزار اشیاء ارزشمند تاریخی دارد که راه اندازی و بهره برداری از این طرح می‌تواند نقش موثری در نگهداری و مرمت این اشیای تاریخی به ویژه در غرب کشور ایفا کند

وی تصریح کرد: طراحی ویژه مخزن موزه منطقه‌ای غرب کشور مکانی مناسبت، استاندارد، منحصر به فرد و از همه مهم‌تر جایی امن برای نگهداری اشیا تاریخی و میراث فرهنگی استان همدان ایجاد خواهد کرد.

استاندار افزود: بدون شک تکمیل و بهره‌برداری از این طرح، توجه گردشگران خارجی و داخلی را به خود جلب خواهد کرد و باعث توسعه گردشگری استان می‌شود.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی همدان هم گفت: موزه منطقه غرب از مهم‌ترین موزه‌های منطقه‌ای کشور است که با استاندارد‌های بین المللی در حال اجرا است.

علی مالمیر افزود: این مخزن مطابق با معیار‌ها و استاندارد‌های روز مخازن امن اشیا و با هدف مرمت، نگهداری و انجام اقدامات مطالعاتی و پژوهشی اشیای تاریخی ساخته شده است.

گفتنی است : مخزن موزه منطقه‌ای غرب کشور با هشت هزار و ۵۰۰ مترمربع فضای موزه و یک هزار و ۸۰۰ مترمربع مخزن امن، یکی از مهم‌ترین طزح‌های میراث فرهنگی استان همدان برای حفظ آثار میراث منقول استان و غرب کشور است.

 

انتهای خبر / ب

درباره‌ی خبرنگار4

همچنین ببینید

دنیای امروز عصر دانش و گذار به سمت هوش مصنوعی و دنیای پیچیده دیجیتال است

غرب ایران - معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان با تأکید بر لزوم برگزاری ایده بازار در دانشگاه‌ها، گفت: امسال در استان همدان متعهد شده‌ایم برای ۷۵۰۰ فارغ‌التحصیل بیکار شغل ایجاد کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *