واکسیناسیون ۶۸ سال به بالا از دوشنبه

به گزارش پایگاه خبری غرب ایران؛ دکتر علیرضا رئیسی پس از جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا از شیوه گسترده کرونا در ۲۵ استان خبر داد و افزود: متاسفانه برغم هشدار‌هایی که داده می‌شود میزان رعایت‌ها ۶۶ درصد و جای تاسف دارد و ضرورت دارد مراقبت‌های بیشتری انجام شود و اگر رعایت‌ها زیر ۸۵ باشد امیدی به مهار نیست.

 

جزئیات وضعیت کرونایی استان ها 

رئیسی در این نشست افزود: در استان کرمان ۱۶ شهر، استان فارس ۱۳ شهر، استان تهران ۱۳ شهر، استان مازندران ۱۳ شهر، استان هرمزگان ۱۲ شهر ، استان سیستان و بلوچستان ۱۰ شهر، استان بوشهر و استان یزد ۱۰ شهر و سایر استانها مثل گلستان، گیلان و اصفهان ۵ تا ۶ شهر درگیر هستند. سایر استانها هم یک یا دو شهرشان درگیر است.

وی ادامه داد: با وجود هشدارهایی که داده می شود میزان رعایت شیوه نامه ها بیش از ۶۶ درصد نیست. اگر شیوه نامه ها زیر ۸۵ درصد رعایت شود کارساز نخواهد بود و نه تنها شاهد افزایش رعایت شیوه نامه ها در روز های گذشته نیستیم بلکه پایین تر می آید. عادی انگاری و ساده انگاری شده است و مردم کمتر ماسک می زنند، تجمعات بیشتر است از مردم می خواهم جدی تر بگیرند.

وی گفت: باید از اگر تجمعاتی که بیشترین شانس انتقال ویروس را دارند پرهیز کرد. تأکید شد اصناف، نیروی انتظامی، وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و وزارت کشور دقت بیشتری داشته باشند. رستوران ها، تالار های پذیرایی، سالن های سینما و تئاتر، پاساژها و بازارهای سربسته، استخرهای سر پوشیده باشگاه های بدن سازی، شهر بازی ها، باغ وحش ها و نمایشگاه های عمومی و تخصصی که در فضای بسته برگزار می شوند، جاهایی هستند که باعث شیوع ویروس می شود و باید کنترل بیشتری روی آنها شود.

 رئیسی درباره کنترل مرز ها افزود: گفته شد بر کنترل مرز ها دقت ویژه ای صورت بگیرد. نیروی انتظامی و نیرو های مسلح فعالیت هایی انجام می دهند، اما لازم است در مرزهای شرقی کشور دقت بیشتری شود؛ به ویژه درباره گذر گاه هایی که رسمی نیستند باید دقت شود. با توجه به تحولات افغانستان آمار مهاجرین بیشتر شده است و باید دقت بیشتری صورت بگیرد. یکی از مرز های دیگری که همواره مد نظر است مرز های آبی است. طی دو هفته گذشته ۲۶ کشتی و شناوری که به ایران آمدند بعد از بررسی دیدند که افراد مثبت دارند و ایزوله شدند.

وی افزود: کشتی های کشور های برزیل، المان، عراق، عمان، امارات، هند و مالزی ایزوله شدند و مراقبت های لازم انجام شد. ۶۵ نفر از افرادی که در این کشتی ها بودند مثبت شدند و مراقبت های لازم انجام شد.

 

شایعه قطعی برق و اختلال در بیمارستان ها 

وی ادامه داد: اصلا چنین نیست که با قطعی برق، برق اتاق عمل و سی سی یو و ای سی یو قطع شود. آن بیمارستان نیست و درِ آن را باید ببندند. قطعی برق بد است اما در بیمارستان ها برق وجود دارد. همین موضوع برای واکسن ها هم هست. من به مردم قول می دهم از زمانی که واکسن ها را می آوریم تا زمانی که به دورترین روستا می رود زنجیره سرمای آن حفظ می شود.

وی افزود: ما در حوزه خودمان این اطمینان را می دهم که نه در بیمارستان ها و نه در زنجیره سرد واکسیناسیون خللی ایجاد نشده و نمی شود.

 

تسریع در روند دکتر علیرضا رئیسی پس از جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا

 رئیسی درباره واکسیناسیون گفت: خبر خوب اینکه ما از این هفته روند واکسیناسیون را بسیار بهتر می کنیم. واکسن های زیادی به دست ما خواهد رسید. از امروز این خبر را می دهم که از دوشنبه ما از گروه ۷۰ ساله ها به بالا دو سال پایین خواهیم امد و ۶۸ سال به بالاها را نیز واکسینه می کنیم . خواهش می کنیم عزیزانی مراجعه کنند که برایشان پیامک آمده باشد. ما مراکز تجمیعی را زیاد کرده ایم و ظرفیت تزریق واکسن در روز را بالا بردیم اما خواهش ما این است دوستان بدون نوبت دهی مراجعه نکنند.

رئیسی درباره قطعی های برق و اثرات آن افزود: قطعی برق به طور قطع اتفاق خوبی نیست و ما هم از آن ناراحتیم اما اینکه گفته می شود با قطعی برق «سی سی یو» و « ای سی یو» و ارژانس ما از کار می افتد شایعه است و آنها را باید کنار بگذاریم. ما در بحث اعتبار بخشی بیمارستان ها یکی از اصول اصلی وجود برق ژنراتور ذخیره است. من کاری به قطعی های اخیر ندارم در کل دنیا ممکن است برق قطع شود و این به این معنا نیست که در آن زمان مثلا اتاق عمل برق نداشته باشد.

وی افزود: اگر واقعا به آنها نوبت داده نشده است مراجعه نکنند و دو سال دو سال سن تزریق واکسن را پایین می آوریم و به سرعت نوبت دهی می کنیم و واکسیناسیون مردم انجام خواهد شد.

رییسی گفت: کندی هایی در تأمین واکسن د اشتیم که با ورود واکسن و تولید داخل جبران می شود. عکس ها و فیلم هایی هم منتشر شد که در تهران بود و افراد بدون نوبت آمده بودند و به مشکل خوردند. الان ۸۰ مرکز تجمیعی تنها در تهران راه اندازی شده است و مردم می توانند بیایند و استفاده کنند.

 

 انتهای خبر / ب

 

 

درباره‌ی خبرنگار4

همچنین ببینید

۱۶۴ هزار‌ نفر متقاضی دریافت مسکن “قانون جوانی جمعیت”تایید شدند

غرب ایران - دبیر جوانی جمعیت در وزارت راه و شهر‌سازی گفت: با ابلاغ قانون جوانی جمعیت برای دریافت مسکن از اواخر مهرماه سال ۱۴۰۰ و اجرای پیش‌نیاز‌های آن تاکنون، ۱۶۴ هزار‌ نفر مشمول قانون ماده ۴ تایید نهایی شدند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *