دانشگاه ها باید به سمت و سوی تقویت کارآفرینی و افزایش مهارت دانشجویان حرکت کنند

به گزارش غرب ایران  منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در آیین بهره برداری از ساختمان دانشگاه ملی نهاوند، به رتبه شانزدهم جهانی ایران در تولید علم اشاره کرد و افزود: ثمره این دانش باید رشد اشتغال و کارآفرینی باشد.
وی با بیان اینکه دستاوردهای علمی کشور با وجود تحریم و تهدید های دشمنان حاصل شده است، گفت: در شرایطی ما به رشد علمی دست پیدا کرده ایم که کشورهای دیگر بهترین امکانات را با یکدیگر به اشتراک می گذارند و بهره مند هستند.
غلامی با اشاره به رشد فزاینده صنایع دفاعی کشور خاطرنشان کرد: این رشد و ترقی نتیجه دستاوردهای علمی دانشگاهی است که دشمن به شدت از آن بیم دارد.
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به تبیین نقش مراکز رشد و پارکهای علم و فناوری در توسعه علمی کشور پرداخت و گفت: هم اینک ۴۳ پارک علم و فناوری و ۱۹۲ مرکز رشد در دانشگاههای کشور در زمینه های مختلف فعالیت دارند.
وی یادآوری کرد: پارکهای علم و فناوری در تبدیل ایده و طرح های نخبه های علمی کشور به ثروت بسیار اثر بخش عمل کرده به طوریکه تاکنون ۴۲ هزار شغل ایجاد و سالانه میلیاردها تومان سودآوری و صادرات داشته است.
غلامی تاکید کرد: دانشگاه ها به سمت و سوی تقویت کارآفرینی و افزایش مهارت دانشجویان باید حرکت کنند و در این راستا برنامه های خوبی در حال اجراست.
استاندارد همدان نیز در این آیین از همراهی خوب مردم نهاوند در تمام صحنه های انقلاب قدردانی کرد و گفت: شجاعت و ایثارگری گروه انقلابی ابوذر، هدایتگری بی نظیر رزمندگان این خطه در عملیات های جنگ تحمیلی و پایین آوردن مجسمه شاه برای نخستین بار در کشور توسط مردم نهاوند همیشه در حافظه تاریخ به ثبت رسیده است.
سید سعید شاهرخی اضافه کرد: طرح های عمرانی و خدماتی خوبی در سطح استان همدان به ویژه در شهرستان نهاوند در دهه فجر امسال بهره برداری شد که اجرای سد گرین، توسعه شبکه حمل و نقل جاده ای و ریلی در نهاوند و طرح هایی با هدف رونق گردشگری و احداث ساختمان دانشگاه ملی بخشی از این طرح هاست.
وی از نماینده تلاشگر نهاوند نیز که حضوری اثرگذار در پیشرفت این شهرستان دارد قدردانی کرد و افزود: اتحاد و همدلی بین مردم و مسئولان همواره در توسعه و آبادانی تاثیر گذار بوده و نتایج خوبی به دنبال داشته است.
شاهرخی از مردم برای شرکت در راهپیمایی ۲۲ بهمن دعوت کرد و گفت: بی تردید مردم استان در ۴۰ سالگی پیروزی انقلاب حضوری چشمگیر و فعال دارند و حماسه ای دیگر از قدرت مردمی را به نمایش می گذارند.

انتهای پیام /م م

درباره‌ی خبرنگار1

همچنین ببینید

دیدار کارگران با رهبر انقلاب

غرب ایران - رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار هزاران نفر از کارگران، با بیان نقش کلیدی جامعه کارگری در جهش تولید و بهبود وضع اقتصادی کشور، به تبیین وظایف مسئولان برای حل مشکلات قشرِ قانع و نجیب کارگر پرداختند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *