آثار استاد حسن دانشفر به موزه هنر‌های معاصر همدان اهدا شد

به گزارش پایگاه خبری غرب ایران؛ احمدرضا احسانی گفت: مرحوم استاد حسن دانشفر از ادبا، محققین برجسته و استادان خوشنویس همدان بود که سال ۸۴ دار فانی را وداع گفت.

وی با بیان اینکه آثار فاخری از این استاد فقید به جامانده است، افزود: ۴۰ تابلو خوشنویسی و تعدادی از کتاب‌های مرحوم دانشفر توسط خانواده وی به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان اهدا شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان با تأکید بر اینکه این آثار در موزه هنر‌های معاصر همدان به نمایش گذاشته خواهد شد، گفت: مرحوم دانشفر در حوزه ادبیات هم پژوهشگری برجسته بود و تألیفاتی در حوزه حافظ شناسی و خیام شناسی داشت که همه آن‌ها را با خط خوشنویسی تألیف و منتشر کرده بود.

احمدرضا احسانی افزود: این آثار، گنجینه ارزشمندی از فرهنگ و هنر است که برای ارائه به همه علاقمندان هنر و ادب این مرز و بوم به بهترین شکل نگهداری خواهد شد.

وی با بیان اینکه با تکمیل و افتتاح موزه هنر‌های معاصر، ظرفیت مناسب و فضای استاندارد برای گردآوری و نگهداری آثار فاخر فرهنگی و هنری علما، مشاهیر و مفاخر استان فراهم خواهد شد؛ تصریح کرد: این موزه در معرفی توانمندی‌ها و ظرفیت‌های فرهنگی همدان نقش بسزایی داشته و زمینه‌های لازم برای بالندگی بیش از پیش و توسعه فرهنگی و هنری استان هم در بخش اقتصاد فرهنگ و هنر و هم در بخش گردشگری را فراهم خواهد کرد.

 

انتهای خبر / ب

درباره‌ی خبرنگار4

همچنین ببینید

«مرد ابدی» در کمتر از یک هفته پس از انتشار به چاپ دوم رسید

غرب ایران - «مرد ابدی» نوشته معصومه سپهری از جمله کتاب‌های پرفروش نمایشگاه کتاب تهران در کمتر از یک هفته به چاپ دوم رسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *