کاربرد زیست محیطی ۶۰۰ هزار هکتار مراتع همدان

به گزارش پایگاه خبری غرب ایران؛ معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان گفت: پوشش گیاهی همانند سد‌های کوچک در مراتع عمل کرده و علاوه بر تغذیه آب‌های زیرزمینی از فرسایش آبی و بادی خاک جلوگیری می‌کند.

عباس قبادی افزود: تولید اکسیژن و جذب دی اکسید کربن از دیگر کارکرد‌های پوشش گیاهی مراتع است و افزایش پوشش گیاهی این زمین‌ها در شهر‌های صنعتی کاهش آلودگی هوا را به همراه دارد.

وی تصریح کرد: ۸۲۲ هزار هکتار از زمین‌های این استان را مراتع تشکیل می‌دهد که برای افزون بر ۶۰۰ هزار هکتار معادل حدود ۷۰ درصد مراتع طرح مرتعداری در این استان تهیه شده است.

معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان گفت: همچنین امسال در راستای توسعه کشت گیاهان دارویی، هزار و۵۰۰ هکتار از زمین‌های استان به کشت این قبیل گیاهان اختصاص داده شده است.

عباس قبادی افزود: هزار و ۶۵۰ گونه گیاهی در این استان شناسایی شده است که از این میزان بیش از ۳۵۰ گونه خاصیت دارویی و خوراکی دارند.

شایان ذکر است: استان همدان دارای ۹۰۵ هزار هکتار اراضی ملی است.

انتهای خبر /ب

درباره‌ی خبرنگار4

همچنین ببینید

مصوبات سفر رهبری در کردستان ۱۰۰ درصد متحقق شد

غرب ایران - رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کردستان گفت: اجرای هزار و ۲۵۷ پروژه مصوب سفر رهبر معظم انقلاب در استان ۱۰۰ درصد تحقق پیدا کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *