الزام رعایت پروتکل‌های بهداشتی در ستادهای انتخاباتی

به گزارش پایگاه خبری غرب ایران ، «سید سعید شاهرخی» در نشست ستاد استانی مدیریت کرونا افزود: شیوع ویروس کرونا در بیشتر شهرهای استان همدان در جریان موج چهارم روند نزولی را پیموده است و ادامه این روند نزولی به تداوم رعایت پروتکل‌ها و محدودیت‌های مصوب بستگی دارد.

استاندار همدان تاکید کرد: ویروس کرونا با همان شدت به صورت جهش‌یافته در جامعه وجود دارد بنابراین مردم همچنان باید پروتکل‌ها را رعایت کنند.

شاهرخی با بیان اینکه دستورالعمل‌های فعالیت ستادهای انتخاباتی در ایام کرونا دریافت شده است اعلام کرد: با توجه به انجام انتخابات حداکثری، سلامت مردم خط قرمز و در اولویت است.

وی با تاکید بر اینکه استان همدان برای برگزاری انتخابات در آمادگی کامل قرار دارد خاطرنشان کرد: تمهیدات لازم برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی، تجهیز شعب اخذ رأی در جهت حفظ بهداشت شعب و سلامت رأی‌دهندگان اندیشیده شده است.

استاندار همدان اظهار داشت: شعب اخذ رأی در استان منطبق با شیوه نامه‌های تایید شده ستاد ملی مدیریت کرونا، آمادگی کامل برای برگزاری انتخابات پیش‌رو را دارد.

شاهرخی با توصیه به اینکه مردم در ایام انتخابات پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری فیزیکی را رعایت کنند عنوان کرد: مردم نگرانی در رابطه با نکات بهداشتی شعبه‌های اخذ رای نداشته باشند.

وی افزایش شعبه‌های اخذ رأی به منظور جلوگیری از ازدحام را از تمهیدات لازم در جهت کنترل و پیشگیری از ویروس کرونا دانست و عنوان کرد: هدف اصلی انتخابات، حضور حداکثری با رعایت پروتکل های بهداشتی است و کمیته بازرسی ستاد انتخابات استان نظارت‌های جدی بر شعبه‌های اخذ رأی دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان نیز در این نشست  با بیان اینکه در ۲۴ ساعت گذشته در استان همدان ۲۳ بیمار مثبت کرونایی بستری و ۷۰ نفر نیز بیمار سرپایی داشته‌ایم اعلام کرد: تعداد بیماران بستری مشکوک و مثبت کرونا در سراسر استان ۴۰۰ نفر هستند.

«رشید حیدری مقدم» با اشاره به اینکه در استان همدان طی ۲۴ ساعت گذشته سه نفر در اثر ابتلا به ویروس کرونا فوت کردند ادامه داد: در این مدت ۳۶۲ نفر بیمار به بیمارستان‌های استان مراجعه کردند و ۷۰ درصد بیماران در شهرهای استان بوده است.

وی با اشاره به اینکه ۳۷ درصد علت شیوع کرونا شرکت در اجتماعات و ۶۱ درصد نیز تماس‌های درون خانوادگی است عنوان کرد: با توجه به شروع انتخابات نگران چرخش ویروس در روستاها هستیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان با اعلام اینکه تاکنون ۸۸ هزار و ۶۰۰ نفر دوز اول واکسن کرونا را دریافت کردند ادامه داد: تاکنون ۵۷ هزار و ۳۰۸ نفر از افراد بالای ۷۰ سال در استان واکسینه شدند.

حیدری مقدم یادآور شد: در راستای رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی به‌دلیل شیوع کرونا واحدهای سیار بیشتر از سال های قبل در مراکز اخذ رأی با تراکم جمعیتی زیاد پیش‌بینی شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان اعلام کرد: سه شهرستان اسدآباد، فامنین و تویسرکان در وضعیت زرد کرونایی و بقیه شهرهای استان نیز در وضعیت نارنجی قرار دارند.

درباره‌ی خبرنگار2

همچنین ببینید

۱۶۴ هزار‌ نفر متقاضی دریافت مسکن “قانون جوانی جمعیت”تایید شدند

غرب ایران - دبیر جوانی جمعیت در وزارت راه و شهر‌سازی گفت: با ابلاغ قانون جوانی جمعیت برای دریافت مسکن از اواخر مهرماه سال ۱۴۰۰ و اجرای پیش‌نیاز‌های آن تاکنون، ۱۶۴ هزار‌ نفر مشمول قانون ماده ۴ تایید نهایی شدند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *