فاصله تزریق دوز دوم واکسن کرونا هیچ گونه عارضه ای ندارد

به گزارش پایگاه خبری غرب ایران ؛ دکتر محمد طاهری با اشاره به برخی مطالب منتشره در فضای مجازی مبنی بر کمبود واکسن کرونا برای تزریق دوز دوم به افراد واکسینه شده، افزود: براساس اخبار و اطلاعات دریافتی از وزارت بهداشت، محدودیت های در زمینه ارسال واکسن کرونا ایجاد شده است.

وی در رابطه با ارتباط بین تاخیر در تزریق دوز دوم واکسن کرونا و اثر پذیری آن، اظهار داشت: بر اساس دستورالعمل های مربوطه، فاصله زمانی معمول بین تزریق دوز اول و دوم ۲۸ روز است اما در مجموع طولانی تر شدن این فاصله زمانی مشکلی در رابطه با اثرپذیری واکسن ایجاد نمی کند.

دکتر طاهری با بیان اینکه اولویت و دغدغه فعلی وزارت بهداشت و دانشگاه های علوم پزشکی، اتمام واکسیناسیون افراد بالای ۷۰ سال است، افزود: تزریق دوز دوم واکسن کرونا منوط به ارسال واکسن از سوی وزارت بهداشت و درمان است.

کمبود واکسن کرونا برای تزریق به افرادی که دوز نخست این واکسن را تزریق کرده اند باعث بروز مشکلاتی برای این گروه از شهروندان و مراجعه مکرر آنها به مراکز پیش بینی شده برای تزریق دوز دوم واکسن شده است.

بیش از ۸۰ هزار نفر تاکنون در استان همدان علیه ویروس کرونا واکسینه شدند.

انتهای پیام/ف

درباره‌ی خبرنگار3

همچنین ببینید

مصوبات سفر رهبری در کردستان ۱۰۰ درصد متحقق شد

غرب ایران - رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کردستان گفت: اجرای هزار و ۲۵۷ پروژه مصوب سفر رهبر معظم انقلاب در استان ۱۰۰ درصد تحقق پیدا کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *