آغاز طرح بهارانه کتاب در همدان

به گزارش پایگاه خبری غرب ایران ؛احمدرضا احسانی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان گفت: در «بهارانه کتاب ١٤٠٠» سقف مجاز خرید برای هر خریدار ۲۰۰ هزار تومان است و خریداران می‌توانند از ١٧ تا ٢٣ خرداد با مراجعه به کتابفروشی‌های عضو طرح، کتاب‌های عمومی، کودک و نوجوان و دانشگاهی را با یارانه ٢٠درصدی خریداری کنند.

او با تأکید بر اینکه در این دوره از طرح کتاب ۱۹ کتاب فروشی از استان ثبت نام کرده‌اند؛ گفت: از این تعداد ۱۶ کتابفروشی در همدان و سه کتاب فروشی در ملایر فعال هستند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان ادامه داد: اسامی و مشخصات کتابفروشی‌های عضو طرح بهارانه کتاب ١٤٠٠، به تفکیک هر شهر، در سایت طرح‌های فصلی کتاب قابل مشاهده است.

به منظور رونق بخشیدن به بازار کتاب و ترویج کتابخوانی، معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از سال ۱۳۹۴ تسهیلاتی را در قالب یارانه خرید کتاب از طریق کتابفروشی‌های سراسر کشور، مستقیماً به خریداران کتاب پرداخت می‌کند.

در این طرح کتابفروشی‌هایی که شرایط لازم را دارا باشند، پس از ثبت نام، می‌توانند کتاب‌های خود را که با شرایط تعیین شده مطابقت داشته باشند به خریداران بفروشند.

این طرح هفدهمین دوره از برگزاری طرح‌های فصلی کتاب است، در آخرین دوره که زمستانه کتاب ۱۳۹۹ بود، ۹۳۶ کتابفروشی از سراسر کشور در این طرح مشارکت فعال داشته‌اند.
انتهای پیام/ف

درباره‌ی خبرنگار3

همچنین ببینید

دنیای امروز عصر دانش و گذار به سمت هوش مصنوعی و دنیای پیچیده دیجیتال است

غرب ایران - معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان با تأکید بر لزوم برگزاری ایده بازار در دانشگاه‌ها، گفت: امسال در استان همدان متعهد شده‌ایم برای ۷۵۰۰ فارغ‌التحصیل بیکار شغل ایجاد کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *