نظرسنجی انتخابات توسط موسسه‌های بدون مجوز تخلف محسوب می شود

به گزارش پایگاه خبری غرب ایران؛ عباس نجفی افزود: انجام نظرسنجی در خصوص نامزد‌های انتخابات به خصوص انتخابات ریاست جمهوری در فضای مجازی و همچنین پیامک (تلفن همراه) طی این روز‌ها بسیار گسترده و زیاد شده است.

وی نظرسنجی انتخابات توسط موسسه‌های بدون مجوز را تخلف دانست و تصریح کرد: ضابطان نسبت به شناسایی و ارائه گزارش به دادستانی برای برخورد سریع قضایی اقدام کنند، زیرا نتایج متفاوت هر موسسه باعث بروز مشکل و اختلال در فضای ذهنی و روانی جامعه می‌شود. 

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان همدان گفت: با وجود برگزاری سه انتخابات ریاست جمهوری، شورا‌ها و میان دوره‌ای مجلس شورای اسلامی دراین استان، تا کنون هیچ مشکل مهم و قابل توجهی در مسیر برگزاری انتخابات به خصوص در حوزه‌های امنیتی روی نداده و فضای انتخاباتی بسیار آرام و منطقی است.

سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری، ششمین دوره انتخابات شورا‌های اسلامی شهر و روستا، انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس یازدهم شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری ۲۸ خرداد امسال برگزار می‌شود.

عیسی جعفری نماینده مردم شهرستان‌های بهار و کبودراهنگ در مجلس شورای اسلامی تیرماه سال ۹۹ به دلیل ابتلا به ویروس کرونا درگذشت و انتخابات میان دورای مجلس برای انتخاب نماینده مردم دراین حوزه انتخابیه ۲۸ خرداد برگزار می‌شود.

 گفتنی است: استان همدان با ۱۰ شهرستان، هفت حوزه اصلی و ۱۹ حوزه فرعی (شامل سه شهرستان و ۱۶ بخشداری) دارای ۹ کرسی در مجلس شورای اسلامی است.

ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی روستا در ۹۱۷ روستای استان همدان و ۲ تیره عشایری «جمور» و «ترکاشوند» برگزار می‌شود.

شایان ذکر است : در این دوره از انتخابات ۲ هزار و ۹۶۶ نفر به عنوان اعضای شورای روستا‌ها و ۱۷۴ نیز به عنوان عضو شورای شهر و در مجموع سه هزار و ۱۴۰ نفر به عنوان منتخبان ششمین دوره انتخابات شورا‌های اسلامی شهر و روستا در استان همدان برگزیده می‌شوند.

انتهای خبر / ب

درباره‌ی خبرنگار4

همچنین ببینید

۱۶۴ هزار‌ نفر متقاضی دریافت مسکن “قانون جوانی جمعیت”تایید شدند

غرب ایران - دبیر جوانی جمعیت در وزارت راه و شهر‌سازی گفت: با ابلاغ قانون جوانی جمعیت برای دریافت مسکن از اواخر مهرماه سال ۱۴۰۰ و اجرای پیش‌نیاز‌های آن تاکنون، ۱۶۴ هزار‌ نفر مشمول قانون ماده ۴ تایید نهایی شدند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *