دریافت خدمات درمانی با ارائه کارت ملی

به گزارش پایگاه خبری غرب ایران؛ دکتر سعید فرجی افزود: مردم هیچگونه نگرانی در زمینه حذف دفترچه‌های بیمه سلامت نداشته باشند و اگر دفترچه آن‌ها تمام شد می‌توانند با ارائه کارت ملی خدمات درمانی را دریافت کنند و اگر پزشکی نتوانست نسخه الکترونیک صادر کند می‌تواند نسخه را روی سربرگ مطب تجویز کند.

وی با اشاره به مجموعه اقدامات بیمه سلامت استان همدان برای فراهم کردن زیرساخت‌های لازم و اجرایی کردن این طرح بیان کرد: آموزش‌های گسترده‌ای در این زمینه به بخش‌های مختلف از جمله مطب‌ها، بیمارستان‌های خصوصی و دولتی و مدیران مالی آن‌ها ارائه شده است.

فرجی با بیان به اینکه توانایی این استان برای اجرای طرح نسخه نویسی الکترونیکی و حذف دفترچه بیمه مناسب است، گفت: در چند ماه اخیر در بخش بهره مندی از نسخه نویسی الکترونیکی در مطب‌های طرف قرارداد، استان همدان رتبه اول تا سوم کشور را داشته که این موضوع حائز اهمیت است.

مدیر کل بیمه سلامت استان همدان با اشاره به اینکه بیمه شدگانی که دفترچه بیمه آنان هنوز برگه سفید دارد می‌توانند تا پایان شهریور ۱۴۰۰ از آن استفاده کنند، یادآور شد: با اتمام دفترچه‌های موجود و با توجه به اینکه از این به بعد دفترچه جدید چاپ نمی‌شود، بیمه شدگان می‌توانند با ارائه کارت ملی یا صفحه نخست دفترچه خود صفحه مشخصات از خدمات بیمه سلامت بهره‌مند گردند.

فرجی بیان کرد: مردم و موسسات درمانی می‌توانند هرگونه پرسش یا مشکلی که در اجرای طرح حذف دفترچه بیمه دارند را از طریق شماره تلفن ۱۶۶۶ درمیان بگذارند.

مدیرکل بیمه سلامت استان همدان گفت: مردم توجه داشته باشند که در زمان دریافت خدمات پزشکی، پاراکلینیک پیامک مربوطه به شماره تلفن همراه آن‌ها ارسال می‌شود، به همین منظور در صورت عدم دریافت پیامک نسبت به پیگیری و اصلاح شماره تلفن همراه خود در سیستم بیمه سلامت از طریق دفاتر پیشخوان طرف قرارداد اقدام کنبرند.

انتهای / خ

درباره‌ی خبرنگار4

همچنین ببینید

۱۶۴ هزار‌ نفر متقاضی دریافت مسکن “قانون جوانی جمعیت”تایید شدند

غرب ایران - دبیر جوانی جمعیت در وزارت راه و شهر‌سازی گفت: با ابلاغ قانون جوانی جمعیت برای دریافت مسکن از اواخر مهرماه سال ۱۴۰۰ و اجرای پیش‌نیاز‌های آن تاکنون، ۱۶۴ هزار‌ نفر مشمول قانون ماده ۴ تایید نهایی شدند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *