شاهرخی

۹۰۷ روستای استان همدان از مزایای شبکه ملی ارتباطات بهره‌مند هستند

به گزارش غرب ایران ، «سید سعید شاهرخی» روز شنبه در در آیین بهره برداری از طرح های ارتباطات و فناوری روستایی استان همدان که با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شد، افزود: به واسطه توسعه زیرساخت های مخابراتی، ۹۹.۲ درصد از جمعیت روستاهای ما در ۹۰۷ روستا به شبکه ملی اطلاعات متصل شده اند.

وی اظهار داشت: با حمایت های وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، پوشش جغرافیایی شبکه ملی اطلاعات در روستاهای استان همدان به ۹۷.۵ درصد افزایش یافته است.

شاهرخی ادامه داد: ۲۴ درصد از این رشد در فاصله زمانی ۲ ماهه سفر اول(اسفند ۹۹) و دوم وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به همدان عملیاتی شده است.

وی تصریح کرد: در حوزه های عمرانی و اقتصادی شامل بخش صنعت، معدن، کشاورزی و گردشگری پروژه های بزرگی در استان همدان در حال اجرا است.

استاندار همدان با اشاره به اینکه اکنون به واسطه اجرای پروژه های مختلف، با کمبود نیروی کار در شهرستان های بهار و درگزین مواجه هستیم، اظهار داشت: نرخ بیکاری در استان همدان با ۷.۳ درصد، منطبق با اهداف سیاست های برنامه ششم توسعه است.

وی خاطر نشان کرد: در کنار سه هزار طرح فعال، امروز بیش از ۳۰۰ طرح مهم اقتصادی در حوزه های مختلف استان همدان در حال اجراست که امیدواریم تا پایان امسال ۱۵۰ طرح آن به بهره برداری برسد.

شاهرخی بیان کرد: سد سازی، توسعه شبکه راه آهن و اجرای پروژه های مهم اقتصادی نشان می دهد که استان همدان به یک کارگاه بزرگ عمران و آبادانی تبدیل شده است.

وی تاکید کرد: امروز بسیار خوشحالیم که همدان به عنوان استان پیشرو در اتصال روستاها به شبکه ملی اطلاعات رتبه نخست کشور را به دست آورد.

 

انتهای پیام/م م

درباره‌ی خبرنگار1

همچنین ببینید

۱۶۴ هزار‌ نفر متقاضی دریافت مسکن “قانون جوانی جمعیت”تایید شدند

غرب ایران - دبیر جوانی جمعیت در وزارت راه و شهر‌سازی گفت: با ابلاغ قانون جوانی جمعیت برای دریافت مسکن از اواخر مهرماه سال ۱۴۰۰ و اجرای پیش‌نیاز‌های آن تاکنون، ۱۶۴ هزار‌ نفر مشمول قانون ماده ۴ تایید نهایی شدند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *