۴۷ روستای ملایر به شبکه ملی اطلاعات متصل شد

به گزارش پایگاه خبری غرب ایران؛ مدیرکل ارتباطات و فناوری استان همدان گفت: از شهریور سال گذشته تاکنون در استان همدان ۱۶۴ سایت مخابراتی راه اندازی و ارتقا یافت که ۲۶۴ روستا و به میزان ۲۴ درصد زیر پوشش شبکه ملی قرار گرفتند.

مجتبی ساکی با اشاره به اینکه ۱۷۰ میلیارد تومان برای این تعداد سایت مخابراتی هزینه شده است و افزود: در حال حاضر ۹۷.۵ درصد روستا‌های استان همدان به شبکه ملی متصل شده اند.

وی اضافه کرد: در شهرستان ملایر با ارتقا ۳۴ سایت مخابراتی، ضمن زیروشش قرار گرفتن ۴۷ روستای این شهرستان،۲۷موجب بهبود درصدی اتصال روستا‌های این شهرستان به شبکه ملی شد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان همدان افزود: در حال حاضر ۹۷ درصد از روستا‌های شهرستان ملایر به شبکه ملی متصل شدند و از نظر جمعیتی این میزان پوشش دهی ۹۹ درصد است.

ساکی با اشاره به اینکه بخش زند ملایر یکی از بخش‌های محروم در این زمینه بود گفت: تا قبل از شهریور سال گذشته تنها ۱۰ روستای این بخش به شبکه ملی اطلاعات متصل بود که هم اکنون ۱۰۰ درصد روستا‌های این بخش به شبکه ملی متصل شده است.

در سفر وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به استان همدان، از طرح‌های ساخت، راه اندازی و ارتقای ۱۶۴ ایستگاه فرستنده – گیرنده تلفن همراه (بی. تی. اس) در استان بهره برداری می‌شود.

 

انتهای خبر / ب

درباره‌ی خبرنگار4

همچنین ببینید

۱۶۴ هزار‌ نفر متقاضی دریافت مسکن “قانون جوانی جمعیت”تایید شدند

غرب ایران - دبیر جوانی جمعیت در وزارت راه و شهر‌سازی گفت: با ابلاغ قانون جوانی جمعیت برای دریافت مسکن از اواخر مهرماه سال ۱۴۰۰ و اجرای پیش‌نیاز‌های آن تاکنون، ۱۶۴ هزار‌ نفر مشمول قانون ماده ۴ تایید نهایی شدند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *